Gå til innhold
Arkivverket

[#36672] Skall det skannas mer kyrkböcker från Tranøy?


Gjest Ulrika Palm
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulrika Palm

Jag har sökt, men inte funnit födda/döpta och/eller döda. Bara böcker för lysning av blivande brudpar. Skall det skannas fler böcker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrika Palm

Jag har en svärmor(svigemor)som är född på Tranøy och det är hon som gärna skulle vilja läsa i böckerna. Hennes fam. jobbade för prästfamiljen där ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrika Palm

Oddrun är du från Tranøy, men bor på Finnsnes? Känner du till bakeriet på Silsand? Hon som står i butiken är kusin(søskenebarn)med min man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrika Palm

Tor, har du tillgång till microfilm så att du kan läsa det som ej är skannat? I så fall undrar jag över en (namnet er fjerna) född 11/12 1927.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor L. Larsen

Hva er det du undrar på? Vet du om hun lever? Hvis hun gjør det, er det kanskje et tema som det ikke er tillatt å behandle i Digitalarkivet (jeg er ikke sikker på hvordan reglene praktiseres).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrika Palm

Nej, Edel Mary lever ej och det är hennes syster som vill se uppgifter på henne och sig själv. Men själv är hon född 1930 så info. om sig själv får hon ju inte tillgång till... Hon är rätt och slätt intresserad av hur en kyrkbok är upplagd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Opplysninger om dåp fra 1930 er tilgjengelig i de mikrofilmede klokkerbøkene (sperregrense 60 år). Disse kan lånes inn til alle landets bibliotek, og jeg tror også de kan lånes inn til svenske bibliotek.Ovesikt over kirkebøker fra Tranøy:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Jeg er også i slekt med personen du nevner på Silsand men det er på hennes farsside. Birger Eilertsen (Edel Marys mann) og min bestefar var 3.menninger. Vet at Edel og din svigermors pikenavn var Isaksen. Hvem var/er de døtre av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

1.Jon Jenssen og Ingeborg Olsdtr, Vangsvik Tranøy2.Andreas Johnsen, Vågan Lenvik3.Johanna Andreasdtr, Grundvåg Lenvik4.Ragnhild Hansdtr, Grundvåg Lenvik5.Jens Johan Markussen, Vika Lenvik6.Jacob Jensen, Vika Lenvik7.Min mamma, Solli Tranøy8.Meg, Finnsnes Lenvik 1.Jon Jenssen og Ingeborg Olsdtr, Vangsvik Tranøy2.Ragnhild Kristine Johnsdtr, Skatvik Tranøy3.Adrianne Ediasdtr, Gammelsæter Tranøy4.Joakime Jørgensdtr, Gammelsæter Tranøy5.Fredrik Isaksen, Gammelsæter Tranøy6.Ingvald Isaksen7.Din svigermor N.N Isaksen8.Din mann N.N Palm Stedsnavnene er hvor de bodde i voksen alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Inger Elise Bøe

Hei, jeg løfter dette tema igjen fordi jeg her finner en av mine formødre fra Tranøy. Jeg jobber med å lage en slekjtsoversik til mine barnebarn. Her er hva jeg har funnet ut om min oldemors, Hariette Fredrikke Pedersdtr. Akerøs, mormor:'246. (492-493) Jørgen Jørgenssen, Tranøy i Troms,f. 1798 i Tranøy. I FT 1875 er han registrert som losjerende fattiglem og delvis forsørget av kommunen. Han hogger ved til huset. Han er da 77 år og plasset som de bor på heter Gammelsæther, under gårdsnr. 130, 134. 247. (494-495) Adriana Ediasdtr Akselstrand f. 1800 i Tranøy.I FT 1865 bor hun på plasset Gammelsæther hos datteren Joakime Jørgensdtr. Som er ung kone på gården (23), og g.m. gårdbruker Isak Hansen. Adriana er da 66 år. Mannen hennes, Jørgen, var ikke til stede ved denne tellingen. Men vi finner ham muligens på dagarbeide på en annen gård. Ved FT 1875 er Adriana 75 år og registrert som ”fattiglem og fullt understøttet av kommunen”. I dag heter det at man er minstepensjonist. Hun og Jørgen bor da begge på Gammelsæther og datteren har på ti år fått seks barn, så besteforeldrene gjør nok nytte for seg i huset.' Hariette Fredrikkes barn i 2. ekteskap fikk alle fornavn som virker svenske eller danske, og Hariette og begge hennes ektemenn var adventister, dvs. dissentere. Jeg skulle ønske at noen der ute som kan løse følgende mysterium for meg: var de f.eks. en eller annen kategori av samer/kvæner? Oddrun, du hadde Adriane Ediasdtr på din liste over slekt, vet du mer om Edias og hans slekt? Hvis du (eller noen andre) har noe informasjon å dele med meg, så er jeg evig takknemlig.pft Inger Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Dåpen til Jørgen Jørgensen 21.jan.1799 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9671&idx_id=9671&uid=ny&idx_side=-95>Lenke Familien i FT1801 Lenke Han er nevnt som nyrydder. Søsteren Ingeborg konfirmert i 1806 er sagt å være født i Østerdalen Lenke Familien bodde på Finsæther.Adriane Eddiasdatter døpt 1800 nest øverst s.104 Lenke Familien i 1801 Lenke Foreldrenes trolovelse og vielse i nov.1781 Lenke Begge ser ut til å være fra Tranøy(Senja)Eddias Arentsen konfirmert i Tranøy 1772 20 år, ikke funnet døpt i Tranøy LenkeRagnhild Christine Joensdatter døpt i Tranøy 1757 nederst på sida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Tusen takk, Åse, nå ga du meg litt av hvert å studere. Jeg har i mellomtiden også lest i alle innlegg som ga treff på tema Tranøy og fant der en link til en interessant hjemmeside med slekter i nord. Hvis jeg har mer på hjertet om min slekt i nord, så vil jeg lage et nytt tema. Tusen takk for hjelpen!mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Selvfølgelig er det det! Jeg har kirkebøkene på regneark med link til kirkeboksida og så har jeg lett på feil ark. Det var derfor jeg ikke fant ham.I prestemanntallet 1763 finnes han på gården Dybvåg i Tranøy (Sørreisa) sammen med kona Else Ediæsdtr. Barna er under 12 år så de er ikke med der. Arne Baroesen og Else Ediasdatter ble viet i 1747 [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070605610290.jpg>LenkeI prestemanntallet 1769 er gården Dybvig uteglemt i den avskrifta som finnes på www.troms-slekt.com. Arne gifter seg for andre gang i 1768 Lenke og dør i 1772.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.