Gå til innhold
Arkivverket

[#36681] Vega, Oline Maria Bertelsen, f 1810 (1812),Næss, Vægø


Gjest Eva Helene Erntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Helene Erntsen

Er det noen som kan hjelpe med hennes aner. Hun var gift med Peder Andreas Hansen og bodde på Bærøen i Brønnø.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61814&gardpostnr=499&merk=499#ovre>Lenke Antagelig hadde de flere barn enn de som står her, for i folketellingen fra 1875 står det at datterdatterens barn også bor hos dem.Kan Olines far være Bertel Nilsen fra Næss? Eneste Bertel jeg fant på Vega. Passer også i alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Har fått et forslag til foreldre Lenke Men hvor har disse fått sine etternavn fra? Finner ingen gårder i Brønnøy med disse navnene. Berthe Svendsdatter finner jeg heller ikke i folketellingen fra 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei.Da Oline Maria Bertilsdtr. giftet seg i Brønnøy 27/12-1835, er hennes far oppgitt å være Bertil Nilsen Vegstein Vega. Stedet Gladstad som du har i lenken på innlegg 2, er på Vega.Bærøya ligger under gården Torgnes lille i Brønnøy, og Olines mann, Peder Andreas Hansen, var fra denne gården.Det er riktig som du sier at de hadde flere barn enn tellinga viser. Jeg har ikke nøyaktig oversikt over disse.MvhTor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Nå har jeg funnet begge gårdsnavnene på Vega. Men Berthe Svendsdatter er det verre med. Jeg har søkt på alt nord for Dovre og det er ingen i aktuell alder. Spørs om navnet fra Family Search kan være litt feil. Vegstein som sto på henne passer jo til faren når Oline gifter seg. Kanskje da Gladstad hører til moren? Det finnes en Pernille Svendsdatter 20 år på Gladstad i folketellingen i 1801. Kan det være henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.