Gå til innhold
Arkivverket

[#36682] Brønø, Peder Andreas Hansen, f. 1802 (1804), Lille Torgnæs i Brønø


Gjest Eva Helene Erntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Østevik

I skitet etter Sirianna Joensdatter 1811 (post 2585/2590 - Skfter i Brønnøy ved Svein Edvardsen) er Sirianna mor til Peder Andreas (6), Christian(a)a (6), Pernella Maria (3) med far Hans Christophersen.Skiftet er ført 2 ganger.Hans ble trolig oppattgift med Ane Maria Knudsdatter (skifte etter Ane i 1826 (post 2650)) og hadde datteren Jense Lydia (6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Østevik

Christopher Hansen dør i 1800 (skifte - post 2999) og var gift med Elsebe Pedersdatter. Hans var trolig enebarn ( ingen søsken i skiftet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Flott, det går framover (eller bakover, i tid) Peder Andreas sin yngste datter, Sella,er min oldemor. Sporene er vanskelige å følge på Helgeland, ikke bare forandrer de stavemåten på navnene sine, de forandrer også stadig etternavn.Jeg hadde håpet på 1-2 generasjoner til, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Det er også et skifte på Torget Ytre i 1814, etter John Jørgensen (Siriannas far).Hans ektefelle var Pernille Nielsdatter. Barn: Jørgen, Niels, Claus, Peder, Anne, Karen, Klara, Margrethe, Johanna og Sirianna - som på dette tidspunkt er død. De tre barna nevnes med navn og var bosatt hos faren Hans Christophersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Peder Andreas Hansen f. 1806 d. 1887 gift 1835 Olina Maria Berthelsdtr. (f. 1811 Vega, dtr. av Berthel Nilsen og pike Berthe Svendsdtr. (giftet seg 1818 Vega) Vegstein. Barna: 1835 Hans Christian; 1836 Else Maria; 1838 Hans Bugge; 1839 Bertel Stephanus; 1842 Johan Klaeboe; 1843 Hanna Sophie; 1844 Peter Bugge; 1846 Pernille Julie; 1849 Jens Martines; 1850 Ole Michael; 1854 Andreas Christian; 1855 Sella. Peder Andreas f. 1806 sonn av Hans Christoffersen (1778-1856) og h. Sirianna Jonsdtr. (1785-1811) Torgnes lille (gbr.) Hans gift tre ganger. Gjennom Sirianna er vi i slekt. Jeg skriver slekth. for Bronnoy bygdebok. margaretmiller4@charter.net Skriv meg. Har sporsmaal om Sella m.fam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.