Gå til innhold
Arkivverket

[#36686] Er det noen som har info om Ole Adreassen f. 1850 Ødegaarden i Høland?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som har info om etterkommerne til Ole Andreassen f. 1850 på Ødegaarden i Høland (Aurskog-Høland). Her er familien i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00221&gardpostnr=166&personpostnr=944&merk=944#ovre>LenkeSønnen Arnt bodde i Oslo 1900. Ole og kona Anne fikk trolig flere barn etter 1900. Jeg skulle gjerne hatt navna på alle barn til Ole og Anna og navna på noen av deres etterkommere. Dersom de har etterkommere som lever i dag så kan dere sende info til:taarland@broadpark.noDet hadde også vert fint om noen kunne slå opp i bygdebøkene for Aurskog Høland og se om det lot seg gjøre å finne denne familien der og evn. gi meg noen opplysninger om etterkommerne av denne familien:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Ja, det burde jeg husket på, men siden jeg tok med ft for 1900 for den familien det gjelder så antok jeg at det var mulig å finne mer info der. Jeg leter altså etter et par familier i Aurskog Høland og ønsker mest mulig info om dem. Siden det finnes en bygdebok i 3 bind for området så er det trolig en del personer som sitter inne med mye info om dette, så jeg håper at de som evn har disse bygdebøkene kan slå opp for meg og sende info om det som evn. står skrevet om dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg vet at datteren til Valborg og Arnt Ødegård - Minnie ble født i 1915, og så antar jeg at Minnie var yngst av barna i og med at hun og mannen stod nederst i dødsannonsen som barn og svigerbar til Walborg. Hvor barna ble født vet jeg ikke, men de kan ha blitt født i Kristiansand. Jeg er først å fremst interressert i å vite hva som kan stå om Walborg og Arnt i bygdeboda for Aurskog Høland.Mon tro om det er noen som har den tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Marie Gran

I ditt første innlegg viser lenke til folketelling på Ødegaarden under Borgersrud. Det er utgitt 4 bygdebøker for Høland og Setskog, men så langt er det ikke utgitt bøker som gjelder dette området i Høland. Denne gården ligger sør i det gamle Nordre Høland, rett sør for Løken. Det vil ta noe tid før denne boka kommer, så du bør nok søke andre veier for å finne opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det viser seg at denne Arnt som jeg har søkt etter ikke var den som kom fra denne Ødegaarden, men han kom fra Lom i Oppland. Så, dette var et blindspor, men det som er interressant er om del lar seg gjøre å finne ut om Kristiane og Halvor Børresen fikk flere barn sammen enn datteren de fikk i 1899. Kristiane fikk datteren Walborg den 13. mai 1887 med Karl Oskar Riiser (f. 1864). Så vidt jeg vet fikk Karl Oskar Riiser flere barn siden, me jeg vet ikke om Kristiane fikk flere barn. Kanskje det er noen som kan gi flere opplysninger om dette? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.