Gå til innhold
Arkivverket

[#36691] Bygdebok for Enebakkneset


Gjest ARILD KRISTIANSEN
 Del

Recommended Posts

Gjest ARILD KRISTIANSEN

Har dessverre ikke de gjeldene bygdebøker men har fått tips om at boken fra 2005 s881-883 omhandler noe av min fam. Det gjelder her Edvart fra husmannsplassen Norderhaug under Ringstad. Fremkommer det noe om Martin Edvarts 'forfedre ' Vet at hans far het Hans Christiansen. f. ca1788 - men hvor og av hvem Er taknemmelig for hjelp Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Rønold Bråthen

HeiJeg tror du roter nå, Arild. Hans Kristiansen har ikke noe med familien på Norderhaug å gjøre. Er derfor usikker på hvem du ønsker mer informasjon om...?Hvis det dreier seg om familien til Hans Kristiansen og Berte Brynildsd, legger jeg inn opplysningene fra bygdeboka under tema 36676:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=36676&sok=&startnr=&antall=&spraak=&nr=23&antinnlegg=4#anker>LenkeHvis du søker Edvard på Norderhaug, så finner du mer om han her (tema 36321):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Rønold Bråthen

Oops, var litt rask i innlegg (2). Edvard var sønn av Hans Kristiansen, men Hans bodde aldri på Norderhaug. Legger uansett opplysningen der jeg har oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ARILD KRISTIANSEN

Nok en gang, takk til Torkel. Du har så rett, igjen. Jeg går meg noe bort. Det jeg egentlig søker er forfedrene til Hans Kristian gift med Berte. Du har så rett det var Edvart som bodde på Norderhaug. Tilgi en nybegyner, som fortsatt er søkende. MVH Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Rønold Bråthen

Jeg roter meg bort igjen jeg også... Er litt for raskt ute med ting jeg ikke husker helt lenger... Som du vil se, var Hans bosatt på Norderhaug på sine gamle dager. Hans sønn, KRISTIAN, kom til Norderhaug, og igjen hans sønn Edvard slo seg ned på Tingstad... Beklager rotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei ArildFlott å se at du er i gangKunne du sende meg en mail, da jeg har flere opplysningerMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kristiansen

Nok en gang takk til TORKEL Takk for my god og fyldig informasjon, dette begynner å bli virkelig artig. Spesielt artig at det er så mange ' der ute ' som leser dette og hjelper til MVA Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.