Gå til innhold
Arkivverket

[#36701] Er det mulig å legge inn ferdigskrevne word dokumenter?


Gjest Torkild Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torkild Knudsen

Finnes det noen måte å legge inn dokumenter opprettet i Word inn på nye innlegg? Hvis det er mulig, vil da dokumentet beholde sin opprinnelige form?mvh Torkild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Det du Jan skriver er også min erfaring. Selv prøvde jeg å overføre et langt dokument en gang, men bare deler av det ble med som svar. Det jeg måtte gjøre var å skrive inn navnene(anene) til den det ble spurt etter, og kutte ut all informasjon om hver enkelt person bakover. Nå la jeg vel etterhvert inn noen av barna til anene bakover i nye svar. Det beste er å legge inn e-postadressen sin, og så kan jo dem som har interesse av dokumentet ta kontakt på mail. Jeg sender da selvfølgelig over hele dokumentet på mail. Ulempen er jo da selvfølgelig at all informasjonen man sitter inne med ikke kommer med på Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg har lagt inn digre word-dokumenter uten noen problemer. Startinnlegget i tråd nummer 32745 er for eksempel lagt inn ved å bruke ctrl+a/ctrl+c for å markere og klippe ut all tekst i et word dokument, og så ctrl+v for å lime teksten inn i arkivforumet. Ingenting ble borte underveis. Så i utgangspunktet skal det fungere greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Kåre Solberg

Jeg har også stort sett bare positive erfaringer med å kopiere over tekst fra Word. Unntaket var den ene gangen jeg fikk med et ”mindre enn”-tegn. Dette gir en HTML-kommando ved overføring av informasjon (compilering) om å kutte all videre informasjon. Kanskje Anne Lise kom i skade for å bruke dette tegnet? En lignende funksjon har også ”makkeren”: ”større enn”-tegn. Disse tegnene som du finner nederst til venstre på tastaturet må ikke brukes, enten du kopierer fra Word eller skriver direkte inn.Så vidt jeg husker er dette nevnt et eller annet sted i DAs dokumentasjon, men jeg fant det ikke igjen i farta. Kanskje det bør inn informasjon på siden som heter: ” Digitalarkivets debattforum”?Jeg kan også nevne at jeg har de beste erfaringer med å legge inn kompliserte anerekker ved hjelp av Wordfunksjonen ”Nummermarkering” (husk å legge blanke linjer i mellom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

'Mindre enn' og 'større enn' brukes i html som klammer rundt kodetekst. Så når det kommer en 'mindre enn' vil all tekst fram til en eventuell 'større enn' ikke vises, fordi teksten mellom tegnene blir oppfattet som kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det jeg gjør når jeg overfører fra 'Dokumenter' er å merke teksten før jeg drar den over i svarrubrikken. Det var 15 sider jeg skulle prøve å overføre den gangen, og det er vel litt mye for å få inn i ett svar? Jeg kan ikke huske at jeg har vært borti noe tegn når jeg har gjort dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

15 sider vil eg oppfatta som eit misbruk av systemet. Då dreier det seg ikkje lenger om ein debatt. Er det så mykje informasjon du vil andre skal få bør det ordnast på annan måte. Eg kunne gjerne ha lagt avgrensingar inn i systemet, men meiner vel det er unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg kommer nok til å legge ut e-postadressen hvis det blir aktuelt med så lange svar senere, og det er jo det jeg også ellers har gjort. Da kan jo også andre som er interessert henvende seg til meg. Hvor langt mener du dokumentet kan være for at det ikke skal bli misbruk av systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.