Gå til innhold
Arkivverket

[#36719] Er det noen som har info om Arnt Ødegaard, f. i Lom 3/11 1877?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som har info om Arnt Ødegaard, født i Lom 3/11 1877. Foreldre gårdbr. Nils Olsen Brøvdegaard (f. 1843, d. 19/5 1891) og Anne Hansdt. Hidem (f. 1841, d. 6/2 1905). LenkeJeg ønsker info om forfedre og søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Kjelland

Familien står omtalt i Bygdabok for Lom bd. 1 (utg. Lom kommune 2000) s. 290, men vi har ikkje registrert nokon Arnt f. 3.11.1877 i det innsamla stoffet til bygdebokarkivet (http://tilsett.hivolda.no/ak/Bbok_Lom/Bbok_Lom.htm). Vi har ein Hans f. same dato i avskrifta av kyrkjeboka.Det er ikkje nærare info om søskena, men foreldra sin bakgrunn finst det stoff om i bygdeboka (som kan lånast inn gjennom eit bibliotek).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel Rønold Bråthen

Terje,Jeg skjønner ikke annet enn at du har fått svaret på Arnts familie i tema 36677, og at Arnt var fra Høland:LenkeDet passer godt med det Arnfinn opplyser om at ingen Arnt er registrert som sønn av Nils Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått oppgitt av noen som er i familie med Arnt at slekten stammet fra Lom. Jeg vet ikke hvor disse opplysningene kommer fra, så derfor hadde det vert fint om det var mulig å fått stadfestet hvor Arnt egentlig kom fra. Kom denne lensmannen fra Lom i Oppland eller kom han fra Høland i Akershus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Han Arnt var nok ikke fra Lom i Oppland, men muligens et annet sted som het Lom? Jeg har fått denne infoen i dag om Arnt:Her er familien hans i Høland:Ole Andreassen f. 1850 på Vardåsen under Olberg(gnr. 40), levde i 1900, giftet seg i 1883 med Anne Emilie Markusdatter f. 1862 på Løkka under Moe (gnr. 50), levde i 1900. De kom til Ødegården av Borgerersrud, gnr. 30, bnr. 16 og 3, og familien bodde her til etter århundreskiftet. Jeg tror dette er gården hvor ordføreren i Aurskog-Høland, bor i dag. Jeg har ikke undersøkt om det er samme slekt.Barn: 1. Arnt f. 25. juni 18832. Ludvig f. 18843. Emma f. 1888, d. 18924. Johan f. 1891, d. 18925. Johan f. 18936. Kristian f. 1896, d. 18967. Dagny f. 18978 Tvillingene Emma og Anna f. 1900Flere barn kan være født etter 1900, men det har jeg ikke mulighet til å finne ut av.Dersom det er mulig hadde det vert fint om noen kunne finne noe mer ut av dette. Evn etterkommere etter søskene til Arnt. Slik info kan sendes til:taarland@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.