Gå til innhold
Arkivverket

[#36743] Willhelm Wallin og Karen Kaspersen


Gjest Wenche Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Kristiansen

Willhelm Fredrik Julius Wallin f.19/3-1895 i Helsingborg giftet seg i Hoböl med Karen Marie (Karpersen?)f. 3/5-1893 og bodde der til de döde. Jeg finner dem ikke noen plass, Willhelm burde finnes i det svenske arkivet, men ikke! Karens foreldre var Anton og Thea og sösknene hette,Anna, Antonie, Nils og en mulig halvbror Kristian. Willhelms foreldre er Hilda og Oscar, vet ikke om han hadde sösken.Er det noen som kan hjelpe? Familien takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

De giftet seg i Hobøl 7 Feb 1921, så de har bryllupsdag i dag. Han er oppført som murer bostedsadresse i Kråkestad. Far Sjømann Oskar T K Wallin.Hun heter Fredriksen. Fredrik Berntsen på Håtvedt er hennes far .Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Finner en Carl Oskar Teodor Wallin Carlsson boende i Helsingborg 1890. Ugift f.1871 i Rystad. 5te sqvadronen i Helsingborg garnison.I vielsen til Fredrik står det Oskar T K Wallin, kan T K stå for Teodor Karl. Er jo vært å undersøke. Walin kan være soldat navnet hans? Skal se mer. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Wallin er et reisende navn, altså er det mange tatere som heter det!Skal se om jeg har noe om denne personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Hei på dere! Takk for all hjelp Hanne og Kai! Så artig at det var bryllupsdagen deres idag! Har ringt og gratulert familien! Hanne ser du noe om Theas familie? Gleder meg til å finne Willhelms familie i Sverige. Ikke lett da jeg veísste for lite om ham. Tusen takk Mvh Wenchge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Fant Karen f. 3.5. 1894. Døpt 9.7. 1894 ikke 93. Foreldre Anton Kaspersen f. 1848 og Thea Hansdatter f.1857 de bor på Bjerkeskaug i Hobøl. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke & Göran Åhling

Carl Oscar Theodor Carlsson Wallin, f. 1871, gift i Helsingborgs stad 29/12 1894, brud Hilda Carolina Andersson f.1873 (se www.ddss.nu, Skånes demografiska databas, vigda i Helsingborgs stadsförsamling).Tyvärr sträcker sig inte databasen längre än till cirka 1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Tusen tusen takk Vibeke& Göran! Veldig takknemlig for den opplysningen og mulighet til å finne den siden. Men jeg klarte ikke å komme inn der! Hva gjör jeg feil, vil jo gjerne se hvem deres foreldre er eks? Kan dere gi meg et hint? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Hei igjen Hanne! Vet du hvor Rystad ligger i Sverige? Jeg finner Ystad, men Rystad? Hadde også håpet at Vibeke og Göran kunne hjelpe meg med den Skånska Demografiska databasen, men ble dom borta? Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke & Göran Åhling

Hej Wenche!Tyvärr måste man även arbeta vilket kan ha en negativ inverkan på andra sysslor... ;)Här kommer en snabbguide för hur man kan göra för att hitta honom i registret:www.ddss.nuklicka på databaser (i vänstermarginalen)klicka på Skånes demografiska databas (mitt på sidan)klicka på Vigselböcker (högst upp)Under 'brudgummens efternamn' skriv %Wallin% (% är wild card för denna siten, och det är ganska ofta som någon är registrerad även med fadersnamnet - Carlsson Wallin eller Wallin Carlsson)Hoppas att det fungerar nu?Hälsningar Göran & Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Har en fråge til Göran och Vibeke. Eller kanskje andre vet! I skånes demografiska databas, fant jeg fram, tack. Men orten som brura kommer från så står det Belgien? Er det en plass i Sverige som heter det, eller er det landet Belgien, tro??? Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Er nok en adresse i Malmø, jeg søkte på Belgien i Emibas tilfeldig å fikk dette. Si fra hvis det er noe jeg kan se etter. 'från Belgien 12, Helsingborgs stadsförs, Malmöhus län (Skåne' Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke & Göran Åhling

Hej igen! Det brukar vara kvarteret i staden som står angivet som bostadsort för personer bosatta i (lokalt) stadsområde. I detta fall alltså Helsingborgs stadsförsmaling och Hälsingborg.Den typen av beteckningar används ännu om man köper eller säljer en fastighet (tomt med eller utan hus). Den är oberoende av från vilket håll (vilken gata) en fastighet nås och antalet hus längs gatan, vilket inte den till dagligdags använda beteckningen med gata och nummer är. Ett par fynd som nog bör undersökas: Ogift piga Hilda Carolina Andersson, Belgien 15, får en son Carl Emil 4:e augusti 1893.Ogift piga Hilda Carolina Andersson får en dotter Syster Maria 19:e december 1891. Barnet avlider 2 månader gammalt med adress Belgien 15. I födelseanteckningen står modern som dotter till Anders Hjelte, Wälinge 12.I DDSS födelse-och dopböcker står en Hilda Carolina född 4:e juni 1873 i Välinge, föräldrar arbetskarl Anders Hjelte och hustru Mathilda Andersdotter. Fadern verkar heta Anders Jönsson Hjelte om man ser på ett av de övriga barnens dopanteckning. Gift 6:e december 1866 i Välinge, han f. cirka 1840 och hon cirka 1847. Han är f.d. husar.Mathilda Andersdotter dör 9:e februari 1888. Anders Jönsson Hjelte begär lysning i Välinge 1888 och 1889 (med två olika damer), men gifter sig inte.Hälsningar Göran och Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Anders Jønsson Hjelte f. 1840 i Välinge. I 1890 er han enkemann, bor på Kyrkojorden. Med tre barn Anna Georgina f.1877. Karl f. 1877 og Eufrosyne f. 1883. Alle er født i Välinge. Som er stedet de bor. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Oj, tack va ni har varit duktiga! Men jag undrar da på Willhelm f.19/3-1895? Han var jo sönnen til Oscar og Hilda! Men Hilda får dotter Syster Maria 1891 og sönnen Carl Emil 1893? Litt av et hodebry...er dette riktige foreldre mon tro??? Pappan til Hilda tok altså ut lysning på 2 damer, litt av en skojare:-) Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Persson f. Andersson, Anna GeorginaSnöbollen 3Död 16/3 1960.Kyrkobokförd i Raus, Helsingborgs kn (Malmöhus län, Skåne).Född 11/1 1877 i Välinge (Malmöhus län, Skåne).Änka (5/12 1913). ------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.