Gå til innhold
Arkivverket

[#36761] Foreldre til Antoni Jensen(ca1820)Larvik/Fredriksværn


Gjest Marianne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hansen

Matros Antoni Jensen er fca. 1820 har også 11sep.1821 d.12jan.1904 i Larvik. Mulige foreldre Jens Pedersen g.27des.1809 i Stavern m.Anne Malene Jensen Blom.Antoni g.m. Inger Andrea Nilsdatter fca 1820 i Nevlunghavn d. 30sep.1905. Skulle gjerne vist hennes foreldre også. Antoni og Inger hadde 7 barn alle født i Larvik perioden 1854-1890. Håper noen kan hjelpe. MVH. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vel den Antoni Jensen du nevner f. i Fredriksværn i 1821 i følge IGI:LenkeDette foreldreparet har mange barn f. i Fredriksværn/Stavern og også muligens i Bamle?Alder på Antoni passer ikke så godt med han i folketellingen, men begge steder kan det være unøyaktigheter, så det er vel muligens den rette du har funnet.Dessverre finner jeg ikke giftemålet, men det kan være at kirkebøker mangler for denne perioden?Mulig du kan finne Inger Andrea Nilsdatter i bygdebøker for Brunlanes, under Nevlunghavn, men jeg har dessverre ikke bygdebøkene hjemme for tiden. Håper noen kan slå opp dette for deg. Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hansen

Hei Gunn tusen takk for svar. Barna til Antoni trenger du ikke lete opp de har jeg alle sammen de fleste reiste til Amerika. Den ene datteren Amalie min tippoldemor giftet seg i Porsgrunn reiste senere fra mann og barn til Amerika. Du nevner Bamble?. Det eneste jeg vet ang. denne fam. er at en dtr. av Amalie, min oldemor Karen var g.m. en fra Bamble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her ser jeg at det må være feil ektepar nevnt på denne Karen. Morens navn er Nilsdatter og faren Anton. Beklager at jeg tok feil her. Flere av barna til Antoni Jensen er opplyst f. i Larvik, men det vet du sikkert. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har nok ikke vært riktig våken i dag. Ser at den Inger Andrea jo er en Nilsdatter og ikke Jacobsdatter. Da kan den Karen som er født i Brunlanes, likevel være en datter.Jeg finner ingen passende Inger Andrea Nilsdatter f. i Brunlanes ca 1820 +-.Får se om jeg kan finne litt flere opplysninger om din familie.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei MarianneHar vært på biblioteket i dag og kikket etter dine folk. Skulle først sjekke deres vielse, som jeg antar var i Brunlanes rundt 1845. (De kan ha giftet seg i Larvik eller Stavern, men finner dem ikke på Fs, disse to stedene skulle være dekt der, så derfor tror jeg de giftet seg i Brunlanes) Dessverre fant jeg ikke mikrofilmen. Boksen var der, men rullen var helt tom.Fant følgende: Stavern Mini 5 1817-1841Side 17 nr 25 1821. Født 11 sept. ANTONI hjemmedøpt, døpt i kirken 4 November 1821. Foleldre: Bødker Jens Pedersen ....? Anne Malene Jensdatter. Faddere: Konen Maren Guttormsd., pigen Grethe Johanne ......?, bødker Christopher Antoni, smed Tosten Jensen og ......? H. Peersen af Fre.Brunlanes Mini 2 1814-1834Side 89 nr 51 1821. født Oct. 1 INGER ANDREA døpt Nov. 4. Foreldre: Mat. Niels Jacobsen Morja And. Nevlungh. Faddere: Karen Larsd. Eftang, Johanne Nielsd. Nevlungh., Christ. Olsen ibd., Ole And. Eftang, Erich Nielsen? Grønneberg, Ole Endresen Nevlungh.Nå vet jeg ikke sikkert om dette er de riktige, så du bør få sjekket deres vielse. Når det gjelder navnet på moren til denne Inger Andrea, er det slik det er skrevet i kirkeboken. Fant også andre 'mødre' hvor navnet var skrevet på denne måten.Kikket i bygdeboken for Tjølling, da Eftang er en gård der og fant følgende: Krohn-Holm b.b Tjølling bind 3 side 1053 og 1054. Det står her at Anders Olsen og Anne Rasmusdatter ble g. 1781, bodde på gården Eftang Øvre. De fikk en datter Anne Maria f. 1784 som gifter seg med Nils Jacobsen fra Nevlungham.Dersom dette er de riktige dåpene jeg har funnet, vil du finne mer om denne familien på Vestfoldslekt http://www.vestfold-slekt.net/Lykke til videremvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne I. Hansen

Hei Laila.Tusen tusen takk for opplysningene. jeg skal ringe biblioteket i morgen å høre om de kan skaffe meg mikrofilmen for Brunlanes.Da får jeg lete videre,MVH. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.