Gå til innhold
Arkivverket

[#36768] Gården Klinga i Overhalla.


Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Hanssen

Johan Kristian Petersen/Pedersen flyttet til Buksnes Lenke Jeg har fått opplyst at han var født på plassen Leivik under gården Klinga i Overhalla. I flg FS skal hans foreldre være Peter Jacob Olsen Lervigen og Johanna Maria Jensdtr.Er plassen og/eller gården omtalt i Overhalla bygdebøker? Ønsker å finne ut mer om forfedrene til Johan Kristian Petersen/Pedersen som tok etternavnet Klingan. Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Gården Klinga ligger i dag i Namsos kommune. Tidligere er det mulig at Klinga lå under Sævik. Tror ikke det er noen bygdebøker som dekker den gården. Den er hvertfall ikke i bygdebøkene for Overhalla.MvH Inge Hildrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Dette kan muligens være giftermålet til foreldrene:JOHANNA JENSDR Female FamilyMarriages: Spouse: PETTER JACOB OLSEN Family Marriage: 16 OCT 1818 Otteroy, Nord Trondelag, Norway Husband Age at Marriage: 31 Wife Age at Marriage: 26Her er en sønn: OVE CHRISTIAN PEDERSEN Male Birth: 15 SEP 1818 Christening: 16 OCT 1818 Otteroy, Nord Trondelag, NorwayParents: Father: PETER JACOB LERVIG OLSEN Family Mother: JOHANA JENSDR Hvorvidt disse to er foreldrene til han du nevner vet jeg ikke, ettersom jeg bare kjenner til den sønnen nevnt ovenfor. Det er en annen som har etterlyst foreldrene til Ove før, da benevnt som Ove Christian Pedersen Tørgran.Ellers vet jeg bare navnet på foreldrene til Peter Jacob og at han hadde flere søsken.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Ser ut til å være rette paret, her er fler barn.Johan Christian Male Christening: 27 MAY 1832 Overhalla, Nord Trondelag, NorwayParents: Father: Peter Jacob Olsen Lervigen Family Mother: Johanna Maria JensdatterPEDER JORGEN PEDERSEN Male Birth: 03 MAY 1823 Christening: 30 JUN 1823 Saevik, Nord Trondelag, NorwayParents: Father: PETTER JACOB OLSEN Family Mother: JOHANNA JENSDR Ingebor Margrethe Female Christening: 03 FEB 1827 Overhalla, Nord Trondelag, NorwayParents: Father: Petter Jacob Olsen Family Mother: Johanna Jensdatter LeervigenAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Inge har forøvrig helt rett i at det ikke finnes bygdebøker for Klinga/Sævik. Sævik lå en peirode under Overhalla, og er vel årsaken til at det noen ganger står Overhalla og noen ganger Sævik.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei. Tusen takk for nyttig informasjon om Klinga og for hjelp med forfedre til Johan Kristian Pedersen Klingan. Du har vært til stor hjelp for meg i kveld Anne! Tusen takk! Kirkebøkene fra områdene får jeg bestille. Kan det være lurt å satse på filmer fra både Fosnes, Klinga (Sævik) og Otterøy (Vik)med tanke på denne familien? Gode råd mottas med takk! Det er vel kanskje store muligheter for at Johanna Marie Jensdtr kommer fra samme område? Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Dette skal vistnok være familien Johan Kristian Pedersens far:Family Group Record for Ole JacobsenHusband: Ole Jacobsen Marriage: 4 Jun 1780 Place: Fosnes, Nord-Trøndelag Wife: Johanna PedersdotterChildren1 F Olava Olsdotter Born: 1782 - Fosnes, Nord-Trøndelag Christened: 21 Apr 17822 F Ane Cerina Olsdotter Born: 1784 - Fosnes, Nord-Trøndelag Christened: 7 May 17843 M Jacob Olsen Born: 1784 - Fosnes, Nord-Trøndelag Christened: 10 Oct 17844 M Peter Jacob Olsen Hammersøy Born: 1785 - Fosnes, Nord-Trøndelag Christened: 20 Nov 1785 Died: Buried: Spouse: Johanna Jensdotter (Abt 1792- ) Marr. Date: 16 Oct 1818 - Otterøya, Fosnes, Nord-Trøndelag Spouse: Marr. Date:5 M Johan Olsen Born: 1786 - Fosnes, Nord-Trøndelag Christened: 10 Dec 17866 F Gurina Olsdotter Born: 1788 - Fosnes, Nord-Trøndelag Christened: 22 Jun 17887 M Thorsten Olsen Born: 1790 - Fosnes, Nord-Trøndelag Christened: 9 May 17908 M Daniel Olsen Born: 1792 - Fosnes, Nord-Trøndelag Christened: 29 Apr 1792Det kan vel stilles spørsmåltegn ved barn 2 og 3 begge er barn her, og bør sjekkes.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei Anne! Hjertelig tusen takk for nye opplysninger om forfedrene til Johan Kristian Pedersen Klingan. Det skal bli spennende når kirkebøkene for Fosnes kommer. For sikkerhet skyld, jeg leser dine opplysninger som foreldrene til Peter Jacob Olsen og ikke som foreldrene til Jacob Kristian Pedersen Klingan? Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Du har helt rett, det var foreldrene til peter Jacob Olsen, litt feilskrift fra min side der.Skulle ønske jeg fant ut hvem som spurte etter Ove Tørgan, mulig han hadde funnet ut mer om forfedrene, men jeg kan ikke huske hvem det var, ei heller om det var her på Digitalarkivet, eller etterlysningssidene til DIS Nord-TrøndelagAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei Anne! Tror jeg har funnet han som spurte etter Ove Tørgran. Søkte etter Tørgran på google. Nr. 2 på siden 'Etterlysning' er kanskje han du tenker på? Ligger vel muligens også under Trønderslekt.Du er vel den samme Anne som var med å hjalp meg i tema 36650? I så fall gleder meg til å se hva du har funnet om Elias Eliassen. Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.