Gå til innhold
Arkivverket

[#36783] Jenny Marie Bernhardsen, f. 1888, fra Sylling.Gift Larsen. Søsken ?


Gjest Målfrid Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid Larsen

Står bom fast. Har gått gjennom alle nye skannede kirkebøker i distriktet. Finner ikke søsken til Jenny. Mener at en het Inga. Jenny Marie, og kanskje noen søsken, var født utenfor ekteskap. I gamle fam.bibel, er notert at Jenny Maries mor, Karoline Birgitte, var g. med Hans Svendsen, men han kan ikke være Jennys far, da hun står oppført som Bernhardsen. MTL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

ser at siste linken ikke beholder søkeresultatet så der må du velge buskerud og krysse av for valg av kommuner og velge Lier blant kommunene.så er det barte å skrive Bernhard på etternavnfeltet og trykke søkkopi av det jeg fantKommune Navn Yrke Fødselsår Fødested Bosted Lier Bernhardsdatter, Berta Antonie 1889 Lier Bu Sørumåsen Lier Bernhardsen, Bjarne søn 1895 Lier Bu Buttedal Lier Bernhardsen, Einar søn 1889 Lier Bu Buttedal Lier Bernhardsen, Inga Understøttet af fattigvæsenet 1883 Lier Bu Huseby Lier Bernhardsen, Johan Søn 1895 Lier Bu Estersheim Lier Bernhardsen, Martin sagarbeider 1878 Lier Bu Sjemmedal Lier Bernhardsen, Solveig datter 1899.07.13 Lier Bu Buttedal Lier Bernhardsen, Sverre søn (arbeider paa gaarden) 1886 Lier Bu Buttedal Lier Bernhardtsdatter, Jenny Marie Forsørges af Fattigvæsenet 1888 Lier Bu Brevik (Tangen) Lier Bernhardtsdatter, Mathilde underholdes af Fattigv. 1892 Lier Bu Østengen Lier Bernhardtsen, Andreas 1888 Lier Bu Østengen Lier Bernhardtsen, Gudrun 1895 Lier Bu Østengen Lier Bernhardtsen, Hans Jordbrugsarbeide 1881 Lier Bu Østengen Lier Bernhardtsen, Martha Husgjerning og Kreaturstel 1885 Lier Bu Østengen Lier Bernhardtsen, Ragnhild Husgjerning og Kreaturstel 1883 Lier Bu Østengen Lier Bernhardtsen, Thora 1893 Lier Bu ØstengenSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild B. Øgaard

Hei! Dette er nesten et utrolig sammentreff! Min oldefar Bernhard Andreassen, f. 1857, enkemann, fikk 9.sep. 1892 tvillinger med Karoline Birgitte Kristoffersen. De var begge tjenere på Østengen. Du finner tvillingene Inga, død ved dåp, og Mathilde Dorthea, under skannede kirkebøker, Sylling, for året 1892.Mathilde ble tydeligvis fostret opp på Østengen. Finnes her ved FT 1900. Mor Karoline Birgitte er ved FT 1900 budeie og ugift, ved gårdsbruket Skogen og har tydeligvis et nytt barn, med ny mann; Sigrid Hansdtr., f. nov. 1900. Hans Svendsen far og senere ektefelle? LenkeMin oldefar ble enkemann 26 år gammel, med tre små sønner; Andreas, Martin og Martinius. Det er ingen gjenlevende i første generasjon etter disse. Jeg fant opplysningene om tvillingjentene for knapt ett år siden, og ingen i barnebarngenrasjonen, som jeg tilhører, har hørt at oldefar hadde flere barn. Men en del forhold ble nok ikke snakket om... Så dette er utrolig spennende! Mulig det kan finnes ennå flere søsken eller halvsøsken.Sagarbeider Martin Bernhardsen under innlegg 3 er min farfar.Ser fram til respons fra deg!Mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Larsen

Hei Ragnhild Øgaard. Spennende ! Karoline Birgitte er min manns oldemor. Hun fikk Jenny Marie(min manns farmor) med Bernhard Jensen ? Året 1888. Etter den tid kom så tvill. som du forteller om. Men de 3 sønnene, var de før Bernhard traff Karoline Birgitte ? Dette vet du vel, siden den ene var din farfar. Kan vi mailes privat seinere ? Takk for du tok deg tid. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Finner ei uekte Jenny Marie født 10 febr 1888, døpt 11 mars 1888 i Frogner kirkeForeldre: Arb. Ungkarl Bernhard Jensen Opsaleiet født 1864 og Pige Karoline Bergithe Kristoffersdtr Sørumeiet født 1863Kommentar: Moderen selv har oppgivet Faderens I ste LeiermaalFaddere: Kone Mathea Gudmundsdtr Sørumseiet, Pige Inga Olava Kristoffersdtr. Sørumeiet, Arb. Sven Hansen Sørumeiet, Andreas Kristiansen Sørumeiet, Arb. Johan Magnus OlafsenKilde: Mini Lier 1883-1894,side 75 nr. 9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild B. Øgaard

Hei igjen! Oldefar Bernhards tre 'ekte' sønner var født før han traff Karoline Birgitte, ja. De var født i henholdsvis 1876, 1878 og 1881.Jeg lurte en stund på om disse to hadde flere barn sammen, men jeg har ikke funnet det. Ved kirkebokinnføringen ift tvillingenes dåp, står det 3. leiermål. Se tema 29458. Kirkebokinnførselene er forøvrig under Sylling mini 1883-1910, henholdsvis s. 39, nr. 9 for Inga og s. 40, nr. 11 for Mathilde Dorthea.Foruten Jenny Marie f. 1888, Inga og Mathilde Dorthea f. 1892 og Sigrid f. i 1900, er det nok et halvsøsken, Karl Nikolai, f. i 1890 på Holtsmark(mors andre leiermål, ifølge kirkeboka). Far var August Nilsen. Se Sylling mini 1883 - 1910, s.31, nr.9. Har ikke funnet Karl Nikolai i FT 1900.Ja, her var det mye spennende, men sikkert ikke noe enkelt liv for hverken barn eller voksne. Vil gjerne finne mer ut om disse barnas liv og levnet, spesielt om Mathilde. Mailadr. min er ragnogaalfakrøllonline.no. Hører gjerne fra deg!Mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.