Gå til innhold
Arkivverket

[#36804] Rasmus Matias Martinusen. bjarkøy


Gjest Merete Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Merete Johansen

Jeg leter etter informasjon om min oldefar Rasmus Martinusen født 1849 i Trondenes,Bjarkøya.død 1928.Skulle gjern visst hva hans foreldre hete og hvor de kom fra.Takknemlig for svar. Mvh.Merete Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei. I følge søk på FS var Rasmus Mathias Martinusen født 4.august 1849, med dåp 16.september 1849, begge deler i Trondenes. Foreldre var Martinus Jakobsen og Malene Martinsdatter. Disse opplysningene bør du sjekk mot kirkeboken for Trondenes. Da har du noe å søke videre på. Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Akselsen

Hei. Sitter med bøkene Folk og Slekt i Trondenes og Bjarkøy Bygdebok. Rasmus Mathias foreldre er:Martinus Jakobsen f. 1819 d. 25.01. 1866. gift 1845 med Magdalena Martinusdtr. f.24.08.1821 d.1892.Denne familie synes å ha bodd flere steder, således på Slagstad, Østnes, Fenes, Skjellesvik, og muligens også på Nordsand.(Bjarkøy)Martinus Jakobsens foreldre er: Jakob Nilsen f. 1786 d.? gift 1806 m. pike Pernille Ellingsdtr.GEEN, d. som enke på Slagstad 1867, 85 år gammel.Magdalenes foreldre er: Martinus Arnesen f. 1784 d. 1838, 64 år. Gift 1809 m. Ovidia Marie Nilsdtr., enke fra fam. 900, f. 1777, d.08.08.1854.Denne Pernille tror jeg er søster til vår Anna Ellingsdtr.på Østnes, og er innflytter fra Tr.h. Pernille er fadder til barn av Anna. Jeg har mer om fam. til Rasmus, vil du ha mer kontakt anaks krøllalfa online.no. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Riise

Merete Johansen, kan du sende ein epost til digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no slik at vi får sjekka epostadressa di? Vi får feilmelding på ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Martinus Arnesens foreldre: Arne Thomassen (1750-87) fra Bjarkøy og Gjertrud Eriksdtr. Falk (1754-1819) fra Sørrollnes.Ovidia Nilsdtr.'s foreldre: Nils Richardsen (1754-1820) fra Grytøy og Anna Pedersdtr. (1739-95) fra Bjarkøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.