Gå til innhold
Arkivverket

[#36807] Søker etter søsken til Nicoline - Nedre Eker


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Hei! Jeg søker etter min bestemors søsken. Hun het Nicoline Ni(e?)lsen, ble født i Nedre Eiker 26.11.1865. Jeg finner ikke denne kirkeboken publisert her enda..(For å finne foreldre kan kanskje vielsen til Carl Johan Jansen være til nytte? De ble viet i Paulus menighet i Oslo den 31.05.1891. Ytterligere en mulighet til å finne korrekte data om henne, dersom slike arkiver finnes kan være fra Fødselsstiftelsen, hvor jeg ser hun ligger som pasient i 1900-telling.)Kan noen hjelpe?Vennlig hilsen Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det ser ut til at det kan være den rette:IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 NorwayNecoline FemaleEvent(s): Birth: Christening: 31 DEC 1865 Haug I Eiker, Buskerud, NorwayParents: Father: Nils Nilsen Mother: Marie EvensdrMessages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

En mulig kandidat er Nikoline Nilsdatter, f. 1865; er i FT 1865 for Eiker (her lett redigert):Navn på bosted: Lysager*Nils Nilsen Husf Inderst g Sagbrugsarb 1835 Eker Prgj. Mari Evensdatter hans Kone g 1830 Eker Prgj. Laura Bolette Nilsdatter deres Datter ug 1857 Eker Prgj. Erik Nilsen deres Søn ug 1859 Eker Prgj. Nikoline Nilsdatter deres Datter ug 1865 Eker Prgj.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Den Nicoline Nilsdt. som Odd har funnet er den eneste i N. Eiker i 1865. Det finne et udøpt pikebarn som heter Nilsdt., men i FS blir dette barnet dpt. Elen Marie 11/2 1866.Nå kan jo så klart ikke dette erstatte en kirkebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Andre barn døpt av samme foreldre:1. Laura Bolette - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 03 MAY 1857 Haug I Eiker, Buskerud, Norway 2. Necoline - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 24 JAN 1864 Haug I Eiker, Buskerud, Norway 3. Necoline - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 31 DEC 1865 Haug I Eiker, Buskerud, NorwayOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Hei igjen Odd - hyggelig å høre fra deg! Også til Kjell og Berit, tusen takk, dette er riktig familie. Jeg 'deppa' litt da jeg ikke fant dem igjen. Men her finns tryllekunstnere!Jeg kjente ikke min bestemor 'Lina', hun døde i 1950, året etter min fødsel. Ingen av hennes barn lever til å kunne fortelle oss hvem søsteren og kusinene var som levet i 1950 (uten navn i dødsannonsen). Flere i familien har forsøkt tidligere, men ingen har funnet ut av dette.Så nå jakter vi på alle mulige søsken og foreldrenes søsken/barn. Jeg kan ha tremenninger. Har dere noen ideer på hva som kan gjøres videre, er jeg meer enn takknemlig!Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Har søkt på søsknene Erik og Laura uten å finne dem i senere tellinger, likeså faren og moren. Fikk en mulig tilleggsinformasjon idag: En yngre søster kan ha hett Marta, også født Nilsen, gift med Emil Kristoffersen, så Bernhard Ellingsen. Men dette kunne ikke bekreftes idet man ikke kjenner hennes fødselsdato. Kan noen finne den, hadde det vært strålende! Haug kirkebok kan være en aktuell kilde?(Kjenner noen til om det finnes adresselister for Drammen? Og kjenner noen til lokalhistorie rundt eiendommen Lysager, Krogstaelven strandsted hvor de bodde?)Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Til Odd: Jeg fant også denne Laura Stubberud. Kan være et spor... men lenke nr 2 forsto jeg ingen ting av, kanskje du sendte feil lenke? Til Tor Egil: Det kan være en slektning, har ikke gått gjennom alle som bodde på Lysager. Nils selv (Nicolines far) var født 24.07.1833.Har vært i kontakt med barnebarn av Martha f. Nilsen død ca 1959 i Drammen, først gift Kristoffersen, så gift Ellingsen. Barnebarnet mente vielsene kunne ha foregått i Bragernes kirke eller Landfalløya kapellEr det mulig å finne noe mer her, mon tro?Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.