Gå til innhold
Arkivverket

[#36811] Oppslag, vigde i Tysnes 1809


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ber om hjelp til oppslag i kirkebok for Tysnes, vigde 26.2.1809, Poul Qvale og Gjertrud: Lenke Heter Gjertrud virkelig Grovesdatter? Andre kilder har henne som Thomasdtr. Står det oppført noe om parets opphav og alder?På forhånd takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Tusen takk, Yngve! Men var det alt som sto? Har jeg så uflaks at det ikke sto hvor hun var konfirmert engang?Grove - hva er det for et navn, tro? Austevoll Gard og Ætt har henne som Thomasdatter, og det tjener en Gjertrud Thomasdtr. på Vernøy i 1801. Ikke finner jeg noen Grover i Tysnes heller. Undrer meg på om hun kan være datter av en Thomas på en Grove-gard? Hun er litt vrien, denne Gjertrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hadde vært interessant om det sto mer i originalen for denne dåpen i Hosanger! Takk, Gisle.Jeg har lett i Hosanger etter foreldrene, men ikke funnet dem vigd, verken med hverandre eller andre.Jeg har også sett denne familien i 1801, Sokndal: LenkeTil orientering får Gjertrud tre døtre i Austevoll: Anna Margrethe 1809 (ektemannens mor het Margrethe), Oline 1812 (hans første kone het Oline), samt Gierhardine 1816.Takknemlig for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.