Gå til innhold
Arkivverket

[#36816] Når og hvor ble Julie Martiniusdatter f. 1881 og Hans Kristiansen f. 1870 gift?


Gjest Karin S. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S. Hansen

Julie Mathilde Martiniusatter f. 29.5.1881 i Skottselv og Hans Kristiansen f. 4-6-1870 i Lunner er min fars foreldre. De må ha blitt gift mellom 1900 og 1903. Vet noen noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Ja, det er farmor. Etter denne tellingen ble hun gift med Hans Kristiansen. Han var fra Lunner i Oppland. De fikk 11 barn sammen, de fleste på Rjukan.Men hvor og når ble de gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan ikke finne Hans i 1900. Det er jo litt viktig å vite hvor de bodde like før de ble gift. Det kan jo lede til vielsesstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Ja, det er vel mest sannsynlig, men jeg mener jeg har lett i kirkebøker der uten å finne noe. Jeg kan ha oversett det, selvfølgelig, men det ville være fint om noen kunne sjekke for meg. Ellers har jeg gått med en følelse av at de kanskje har dradd et annet sted siden hun har et barn fra før (født i 1900) utenfor ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.