Gå til innhold
Arkivverket

[#36819] Hvor ble det av Hanna Nikolaisen fra Drammen? Etterkommere?


Gjest Karin S. Aaslie Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin S. Aaslie Hansen

Mine olderforeldre Johan Martinius Hansen f. 30.4.1845 og Jørgine Olsdatter f. 9.9.1849 hadde bl.a. datteren Hanna som ble gift Nikolaisen. De skal ha bodd i Drammen og hatt en datter og et par sønner. Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S Aaslie Hansen

Familien forandret etterhvert etternavn til Åsli (Aaslie) etter gården de bodde på (Folketelling 1900 for Ø. Eiker tellekrets 1 gnr 185 bnr 19 Aasli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S Aaslie Hansen

Nikolaisen, Hannas mann, skal ha arbeidet ved jernbanen. Han skal også ha vært kinopianist i Drammen. De skal ha bodd i Hestenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsfallsprotokollen for lensmannen i Bakke, Øvre Eiker:Marinius Hansen Aasli f. 30. apr. 1845 - død 16. des. 1920 - enke: Jørgine f. Olsen.Barn:1. Hilda, gift med Gulbrand Hulbækvigen i Bakke.2. Karl Martiniussen3. Julie, gift med Hans Frykerud, Rjukan.4. Hans Martiniussen, Ask stasjon, Norderhov.5. Karoline, enke etter Nils Hovde, Vikersund.6. Hanna, gift med Arthur Nikolaisen, Strømsø, Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin S Aaslie Hansen

Dette ser artig ut. Mine besteforeldre er Julie og Hans. Dette med Frykerud skjønner jeg ikke. Han het Kristiansen og kom fra Lunner i Oppland. De flyttet etterhvert til Rjukan. Men Hanna ble altså gift med Arthur Nikolaisen. Hvor ble de av etterhvert tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i fjern slekt med din grandonkel Arthur Nikolaisen - hans etterslekt kjenner jeg. Kanskje de vet noe..... jonpunktumtorpkrøllalfac2ipunktumnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.