Gå til innhold
Arkivverket

[#36823] Hans August Andreassen, Rom Vestre (Langemyr) Vestfold FT1900


Gjest Hans Gangstø
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Gangstø

FT 1900 0721 Sem - Rom, Vestre (Langemyr) Bruksnr 10. I FT1900 finnes familien Hans August Andreasen og hustru Emilie Andreassen samt tre sønner, Emil, Anton og Herman på gården. Finner ikke denne familien i Sem bygdebok på nett. Kjenner noen til familien og hvis så, hva skjer med sønnen Anton f. 1889. Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant Hans August Andreassen , Lestestad f. 1847 på Røsland og hustru Emilie Gustavsdatter f. 1853, Sverige , g. 1876. omtalt i Sem boka. Prøver med en lenke her:Lenkeunder 1912 står det om sønn Herman Olaf f. 1892 på Røstad, Bind I , s. 532 og 624.Prøv med navnsøk i den digitale utgaven, så finner du vel det som står i boka, håper jeg.Har ikke søkt etter Anton Hansen, så jeg vet ikke om han er omtalt også.Lykke til med søkingen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg på Vestfoldslekt en Anton G. Hansen utflyttet fra Sem. Hans alder passer bra :LenkeMulig du kan finne resten av familien i denne kilden?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg på Vestfoldslekt en Anton G. Hansen utflyttet fra Sem. Hans alder passer bra :LenkeMulig du kan finne resten av familien i denne kilden?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Takk til deg Gunn for fyldig informasjon. Det er spesielt sønnen Anton jeg søker info om, da han kanskje passer følgende: 'Jeg søker å identifisere en Anton Hansen f. 1890 ut fra følgende opplysninger: Ved dåpen av et barn i Bergen i 1915 står det at faren var dampskibsmaskinist Anton Hansen, født 1890, bosatt i Tønsberg. Det er registrert utflytting for moren Astrid født 1891, fra Bergen til Tønsberg i 1914.I kirkeboka for Sem er Astrid og Anton ført opp som gift når de får sønnen Thor 1916.Enn så lenge har jeg ikke funnet at de får flere barn, og heller ikke foreldrenes videre skjebne etter 1916.' Se også debatt 34361, 18206 Mvh Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.