Gå til innhold
Arkivverket

[#36828] Marit Hansdatter Bakke f. ca 1820 i Øvre Folldal


Gjest Arnt Hoem
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnt Hoem

Marit Hansdatter Bakke ble gift med Ole Torsen Grote fra N. Heidal . De hadde en sønn som hette Tor Grotli og som giftet seg og bosatte seg i Vistdalen i Romsdalen.Jeg vet ingenting mere om Marit Bakke og lurer på om det er noen som har kjennskap til henne og hennes slekt.mvh Arnt Hoem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Simenstad

Er det denne Marit? Marit Hansdtr. født 24.4.1820 foreldre: Hans Jørgensen og Aase Justdtr. De giftet seg i Dovre kirke den 22.07.1804 Hans Jørgensen soldat bosted Killi. Aase Justdtr. Killi pige. Far til Hans var Peder Justsen, og far til Aase var Erich Killi. Aase var født den 11.11.1780 hennes mor het Marit Olsdtr.mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hoem

Takk for svar ! Det kan nok være henne , men jeg ser at Bakken- navnet ikke er tatt med her . Dessuten skulle en tro at far til Hans skulle hete Jørgen.mvh. Arnt Hoem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiSom foreldre til den aktuelle Hans Jørgensen har jeg registrert Jørgen Jørgensen Gråberg f. ca 1733 på Dovre og Ragnhild Haldosdatter Lohn f. 31.01.1740, død 17.04.1837 i Folldal.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Simenstad

Hei Arnt.Jeg er så lei for at jeg har rota så fælt. I kirkeboka for Dovre finner du Hans Jørgensen Bakken og Aase Justdtr.gift 22.07.1804. Det er deres forlovere som er Peder Justen og Erich Killi Ikke deres foreldre. Kirkeboka for Dovre /Lesja og øvre Folldal finner du på nett, Arkivnett Oppland.Jeg beklager at jeg ga deg feil informasjon. mvh Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hoem

Hei Ragnhild !Helt iorden og tusen takk for svarene. Det er bra at noen feiler av og til, så blir det ikke så farlig for meg som er ny. Jeg synes du ga meg viktige opplysninger for å komme meg videre.Skal prøve å komme meg inn på Arkivnett Oppland.mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Simenstad

Hei Arnt. Aase Justdtr født 11.11.1780 som den yngste av 7 søsken. Foreldre Just Pedersen Killi, født 24.10. 1742-død 20.05 1826. Gift med Marit Olsdtr. Talleraas,født 11.05.1741 død 1826Dersom du låner Bygdabok for Dovre, bind 2 finner du mye om garden Killi på Dovre og om folka der. (Side 190 Nordigard Killi.) Boka er skrevet av Arnfinn Engen, og kan lånes på ditt bibliotek. (som fjernlån )mvh Ragnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.