Gå til innhold
Arkivverket

[#36846] Oppslag kirkebok Tjøtta, Nordland


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Annanias Mathæus Olsen og Indianna Albertine Pedersdatter, Myklebostad, hadde etter det jeg vet barna Harald f. 1874 og Marie f. 1882.På FamilySearch IGI finner jeg følgende barn på de:1. JOHAN JAKOB døpt 9 JUL 1871 Tjøtta2. KONRAD HARALD døpt 26 JUL 1874 Tjøtta3. THOMAS døpt 10 JUN 1877 Tjøtta4. JOHANNA PAULINE døpt 17 AUG 1879 TjøttaEr det noen som kan sjekke i kirkeboka på disse?Het Harald egentlig Konrad Harald? Eller er det feil i avskriften?Hva skjedde med de andre barna? Døde de i ung alder?- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Hanne Line Johan Jakob født 20/5-1871, døpt som angitt konfirmert 19/6-1887Konrad Harald født 4/5-1874, døpt som angitt, konfimert 14/7-1889 da oppgis kun navnet HaraldThomas født 7/1-1877, døpt som angitt, konfirmert 23/10 1892Johanna Pauline født 12/7-1879, døpt som angitt, døde 24/6-1892Den videre sjebne til de som er konfirmert har jeg ikke undersøkt.Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk Svein.Min mor ble overrasket da jeg fortalte om disse søskene. Harald var hennes bestefar. Hun har bare hørt om Marie. Heller ikke at han var døpt Konrad Harald.Må få biblioteket til å låne mikrofilmen, så jeg får sjekket hva som videre skjedde med disse.Det hadde vært så mye lettere hvis kirkeboka lå på nett. Men den kommer vel engang ...- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Nå er flere kirkebøker for Tjøtta sogn kommet på nett.De fikk en datter til, Dagmar, i 1885.Men alle barna, utenom Harald og Marie, dør før 1900.Det er sikkert derfor min mor aldri har hørt noe om de.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.