Gå til innhold
Arkivverket

[#36871] Botsfengselet - 1865 - Christiania tellinga


Gjest Lena Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Pedersen

Hei!Min oldefar Hans Tøger f. 14 juni 1838 i Eidsberg, Østfold var innsatt ved Botsfengselet i Christiania under 1865 tellinga.Er det noen som vet om det finnes noe strafferegister/opptegnelser over de innsatte fra den tiden?Vennlig hilsen Lena Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei LenaI følge håndboka for Riksarkivet så har Riksarkivet arkivmatriell, blant annet fangeprotokoller og fangeregistre, gjeldende Botsfengselet fra ca 1850. Hei fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen LenaFotosamlinga som Tore nevner er på mellom 9000-10000 fangeportretter, som med lakuner dekker åra 1866-1947.Jeg fant et par forskjellige portretter av oldefaren min der.. Fangene sitter ved siden av et speil, slik at man får med både framsida og profilen av personen på et bilde, egentlig veldig bra gjort :)). Hei igjen fraMette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Pedersen

Hei,Tusen takk til dere alle som har kommet med tips til meg ang. Botsfengselet. Dette gleder jeg meg til å følge opp!!Takk!!Hilsen Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.