Gå til innhold
Arkivverket

[#36877] Biologiske besteforeldre


Gjest Terje Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Wilhelmsen

Hei der ute! Min kone (Kari Wilhelmsen) leter etter sin biologisk familie på morsiden.Mor: Edith Elisabeth Richter, født 1 august 1922 i Porsgrunn, døde 27 desember 1989. Biologiske besteforeldre:(familienavn, Richter) morfar fra Tyskland, mormor Norsk. Biologiske oldeforeldre, begge sansynligvis tyske imigranter til Porsgrunns-området. Når vet vi ikke, men morfar ble nok gift med en norsk dame rundt 1920 +/-. De skulle også muligens ha en sønn som bosatte seg i Oslo.Er det noen som kan hjelpe oss?Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Hei, Terje, du bør legge ut ei epostadresse som folk kan kontakte deg på når det er snakk om såpass nye opplysningar. Eg anar også ein viss sensitivitet i det du spør etter, så desto viktigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det har ikke blitt lagt ut mange kirkebøker for Porsgrunn ennå, men jeg kan i hvert fall ikke se at noen Richter er gift i Porsgrunn 1915-1919, eller at det er lyst ekteskap for noen Richter i Porsgrunn 1919-1922.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje wilhelmsen

Hei og takk for svar Kristian.Du skulle vel ikke ha noen mulighet til å se noen forbindelse mellom Edidt Elisabeth Richter og hennes foreldre. Kansje de begge er tyske, eller om hun har en bror som skulle ha vært bosatt i Oslo.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet? Forbindelsen mellom din svigermor og hennes foreldre er jo nettopp at de er foreldre og datter?Jeg har ikke tilgang på flere kilder enn det du for så vidt har selv. Du kan selv undersøke kirkebøkene her: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_fylke=0&idx_kommune=Alle&idx_kilde=Alle&idx_listetype=Alle&idx_periode=&idx_textsearch=Porsgrunn>LenkeEtter hvert vil nok fødselsregisteret 1916-1929 for Porsgrunn bli scannet og lagt ut samme sted. Det er mikrofilmet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.