Gå til innhold
Arkivverket

[#37918] Peter Liljendahl

Gjest Irene Drevland Tømmerberg
 Del

Recommended Posts

Søker opplysninger om en av mine forfedre, Peter Liljendahl, som skal være født i Stockholm ca. 1780.Han var bosatt i Selvågan på Sundøya i Nordland, etter hva jeg vet til nå.Mvh. Irene Drevland Tømmerberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg regner kanskje med at du har sett denne siden? :Lenke, selv om den egentlig ikke gir svar på spørsmålet dittMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Har vært innom og kikka på lenka di,noe jeg forøvrig ikke hadde sett før. Bor forresten på Elverum nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

'Selvågan på Sundøya' - kan du spesifisere stedet litt! Jeg ser en Hans Lilliendahl på den tiden som bodde på naboøyen - hvis stedet er der jeg tror-. Han hadde også en sønn med navn Peter. Hva vet du mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sundøya kalles også Alstenøya. Sandnessjøen ligger på denne øya.Jeg vet faktisk ikke særlig mye om nevnte Peter. Jeg har kommet 'bakover' til han via datteren Martha Johanne Pettersdatter og hennes ekteskap med Erik Dybfast Andersøn. Vet liksom ikke hvor jeg skal starte letinga videre etter ham. Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pedersen

Nå, da var vi på litt feil øy. Jeg har en Hans Liliiendahl som var født ca. 1777 og bodde i Rødøy. Men han oppgav å være født i Bergen. Du får se i de militære rullene for Alstahaug i perioden 1809 -1835. Du finner dem på mikrofilm NT-194 som du sikkert får (låne) på ditt nærmeste bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.