Gå til innhold
Arkivverket

[#37974] Er brukerforumet blitt for stort?

Gjest Odd Kjetil Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Kjetil Berg

For de som prøver å hjelpe, kan det virke som om brukerforumet har blitt litt stort, da det kan 'virke' litt rotete. Det kunne kansje vært ordnet i fylker og kommuner noe som ville gjort det mer oversiktlig for alle parter, men da burde det sikkert vært slik at innlegget ikke kom inn, hvis dette ikke er valgt(gjelder nye debatter). Det burde også være en gruppe for utlandet, evnt. USAVenlig hilsenOdd Kjetil Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Ja, folk er ikke spesielt flinke til å velge et fylke selv om det er åpenbart hvilket fylke meldingen hører inn under.Kanskje burde det komme opp en boks dersom man velger 'Generelt'. Noe sånnt som 'Er du HELT sikker på at meldingen din er så generell at den ikke kan plasseres under et fylke?'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Utne

Eg synest også brukarforumet er lite oversiktleg. Dette kom seg monaleg då dei gjorde rss-feed tilgjengeleg. Ved å bruke intraVnews for Outlook (gratis for private) kan ei abonnere på alle feeds og så lage til stikkordssøk. Dette funkar glimrande og eg har ingen vanskar med å følgje med på dei stikkorda som er interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Engedahl

Jeg for min del ønsker ikke noe mer oppdeling en det er.Hvis så skulle skje så håper jeg det vil bli en mulighet hvor en kan bla i innleggene i kronologisk rekkefølge. (Slik det er nå).DisNorge har delt opp debattene til de grader. Har en interesser landet rundt så må en bla seg forderva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Dersom du er registrert bruker på DisNorges Slektsforum, så finns det en funksjon hvor du bare klikker på en link og får opp ALLE nye innlegg fra hele landet siden sist du var innlogget. Da blir det seende ut ganske likt som på her på Debattforuma i Digitalarkivet.Er enig i at det er fordeler med å ha alle innlegg samlet slik de er i Brukerforumet nå, og poenget med å velge fylke når man legger inn nye innlegg, burde ikke rokke ved det.Poenget med å legge inn temaet under riktig fylke er at da kan man bruke rullegardin menyen øverst, og så se de innleggene som man ønsker, f.eks fra Akershus. Slik det er nå så legges sikkert over 90% av alle nye innlegg inn under Generelt, og det blir for dumt. Selv om det ikke skal være påtvunget å velge fylke når man legger inn et nytt tema, så hadde det vært til mye hjelp om flere hadde gjort det. Hva med å gjøre en enkel forandring på siden hvor man legger inn nye tema? I feltet bak der det står 'Vel gruppe', så kunne det i rullegardin menyen f.eks stått 'Velg fylke'. Så kunne scriptet generert en feilmelding dersom man prøver å sende inn et nytt innlegg uten å ha gjort ett fylkesvalg...'Generelt' kunne fortsatt være et valg der, men da kanskje som siste alternativ etter alle fylkene, sånn at man ikke velger det av bekvemmelighetssyn.. :-)Jeg tror forøvrig også at mange velger 'Generelt' av frykt for at temaet skal komme i en liten fylkesgruppe som få leser..., de tror kanskje at om en velger Generelt så blir det lest av flere...? Alt kan misforståes... :-)Endrer man tittelen til venstre til f.eks 'Vel fylke' i stedet for 'Vel gruppe', så blir det kanskje mere forståelig?Og å hatt med en gruppe for utlandet/usa kunne vel også vært på sin plass..Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det same programmet blir brukt i mange samanhengar. I arkivfoumet ville det t.d. vera dumt at det stod vel fylke når det i realiteten er noko heilt anna ein kan velja. Dermed må det vera noko nøytralt. Eg har lite lyst å laga systeemt slik at tekstane må forandrast alt etter kva det skal brukast til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Når man fra brukarforum søker etter tema 37951, kommer det opp følgende tekst under tematittelen:Fylke: Forum for kjelderegistreringGjør man samme søk fra arkivforumet, kommer følgende tekst opp:Arkiv: ArkivforumetOg til slutt fra forum for kjelderegistrering:Ingen tekst under tittelen.Temaet ligger for øvrig i forum for kjelderegistrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.