Gå til innhold
Arkivverket

[#38394] James Vincent Fetterley f. 19. mars 1901Zimmerman, Sherburne Co


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne inf om:James Vincent Fetterley f. 19. mars 1901 Zimmerman, Sherburne Co Minnesota. d. 1. okt. 1967 Niagra Falls Niagra Co., New York. Ettersigende ble han gift med Gene Elsie Morris ca 1951 Orlando, Orange Co., Florida. Er det mulig å finne ut om han var gift før han ble gift med Gene Elise evn om de hadde barn?James hadde en bror ved navnCharles Ersul Fetterley f. 4. okt. 1907 Giard Richland Co Monatan. d. 15. jan 1970. Hadde han etterkommere?De hadde også en søster ved navn Julia Nora Estella Fetterley f. ca 1908 eller 1909 i Zimmerman, Sherburne Co i Minnesota.Håper det er mulig å finne noe om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Om dette er 'din' James, så var han ugift i 1942. (Fra US WW2 Army Enlistment Records) :Name: James V FetterleyBirth Year: 1901 Race: White, citizenState: UtahCounty or City: Utah Enlistment Date: 3 Oct 1942Enlistment State: UtahEnlistment City: Salt Lake CityBranch: Branch Immaterial - Warrant Officers, USABranch Code: Branch Immaterial - Warrant Officers, USAGrade: PrivateGrade Code: PrivateTerm of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to lawComponent: Selectees (Enlisted Men)Source: Civil LifeEducation: Grammar schoolCivil Occupation: Marine Oiler (Oiler, steamship. )Marital Status: Single, without dependentsHeight: 71Weight: 208Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Alt tyder på at det er den rette James V. Fetterley do har funnet. James var sønn av Emma Vida Anderson (gift Fetterley) Emma Vida var datter til Stark Anderson f. på Huftarøy i Austevoll. Stark var bror til min oldefar. Lenke Etterlysingen etter Styrk/Størk/Stark har endt, men etterkommere etter første ekteskap ser ut til å være vanskelig å finne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Nei, jeg har ikke sett denne, men jeg har vert i kontakt med denne som har lagt dette ut, uten å ha kommet noe nærmere en løsning. Denne Julia som var datter til Emma Vida og var den eneste søsteren til James V etc Har jeg ikke klart å finne noe om. Kanskje det er noen som er i stand til å finne henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kanskje det lar seg gjøre å nøste i et par kanter? Er det mulig å finne Obit etter Whitney Wheeler Fetterley i Prescott, Pierce, Wisconsin Han ble gift med Emma Vida Anderson f. 21. sept. 1881, 4. JUL 1898Whiyney ble gift senere etter at han hadde vert enkemann. Emma Vida døde den 17. jan. 1919. dersom Whitney ble en gammel mann var muligens alle hans barn så pass voksne at det var etablert da han døde så da er dette kanskje veien å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Er det mulig å finne ut hvor tid Julia Nora Estella Fetterley f. ca 1908 eller 1909 i Zimmerman, Sherburne Co i Minnesota ble født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Da finner vi litt info på FamilySearch: I. Charles Ersul Fetterley (04.10.1909 - 15.01.1970. Gift 20.08.1929 med Sylvia Cecilia Martinelli (10.09.1910 - 17.08.1974). På FS finner jeg to barn: James Leon Fetterley (10.01.1938 - 06.12.1995) og Charles Whitney Fetterley ( 01.05.1940 - 1997) II. James Vincent Fetterley (19.03.1901 - 01.10.1967). Gift rundt 1951 med Gene Elsie Morris (23.02.1915 - 17.07.1995). Om Julia finner jeg ikke annet enn informasjon du alt kjenner til. mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk for hjelpa Lars. Dette var veldig bra. Finner du noe om hvor de bodde? Jeg har lagt inn et eget tema om Julia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Jeg har ikke funnet oppholdssted for Charles Ersul eller Sylvia. Sønnen Charles Whitney finner jeg død i Denver CO: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.