Gå til innhold
Arkivverket

[#38397] Mari Syversdatter f. ca 1785 død 13.12.1856 Nord Fron Oppland


Gjest Mona Årnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg leter etter hjemstedet/ foreldre til Mari Syversdatter f ca 1785 gift med Fredrik Østensen Snekkerstuen u Klevstad Kvam Nord Fron.11.06.1815 Fron. Det står en notat under giftet seg : Helbredet Sell Annex? Finner en kandidat i 1801 tellingen Lunde Vågå? Takknemlig for svar. Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Tofte

Jeg tror Mari er født som Syver Loftsgårds (Syver Larsen n. Loftsgård) barn i 1784. Syver s. Loftsgård (Tordsen)får også en datter Mari samme år, men jeg tror det er hun som dør i 1789. Syver Larsen er gift med Anne Eriksd. n. Tho, og har sønnene Lars ( Buflåten), Erik ( Løland), Syver , Ole og Iver. Alle bor på Ulvolden i 1801, så nær som Erik og Mari som er tjenere i ø. Bu. Syver Syversen blir hetende Helreden el. Halreden, en plass u. n. Loftsgård, ved Svelstad. Bygdevekter Syver Syversen Halreden dør 30.04.1829, 48 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Gunvor. Takk for svaret. Dette høres spennede ut, får sjekke dette nærmere. Vet du hva Sel Annex helbredet? Ble litt nysgjerrig. Mvh. Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Tofte

Hei igjen. Det står ( Helbreden i Sells Annex )i kirkeboka, har cd-en fra Fron Historielag. det betyr nok at hun har bodd på Helreden el. Halreden hun også. Jakob Loftsgård kalte dette for ' Heillreo'. Det var en plass hvor de hadde hestene i helde.Hilsen Gunvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Gunvor. Takk skal du ha. Jeg har CD fra Fron Historielag jeg også. Dette er slekta til gubben. Vi vet hvor Loftsgård er! Mvh. Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peder Østlie

Bare en liten korrigering: Mari var gift med Fredrik Østensen Skredderstuen, ikke Snekkerstuen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.