Gå til innhold
Arkivverket

[#38418] 'Akers Gutta'


Gjest Tina Dimberg,
 Del

Recommended Posts

Gjest Tina Dimberg,

Finns det någon som känner till någon information om 'Akers Gutta', eller kanske känner till någon av dem som spelade.Min morfar Geirfinn Gundersen (f.1919-12-21) spelade dragspel i Akers Gutta och så var det två herrar till som spelade instrument. De spelade på olika danser i Oslo omkring åren 1938-1942.Kanske finns något reportage eller något om dem. Jag har letat på internet, men hittar ingenting.Mycket tacksam för allt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tina Dimberg

Jag hittade lite information om 'Akres trio' på internet, men namnen på personerna i Akres trio stämde inte då min morfar Geirfinn inte stod med. Det står Akers Gutta på deras 'skyltar' på scenen, på ett gammalt foto jag har när de uppträdde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Hei Tina, Hvis du ringer min venn musikkhistorikeren Bjørn Stendahl i Oslo får du sikkert den informasjonen du er ute etter. Jeg er p.t. i utlandet og har ikke hans siste Epostadresse her (tror denne er 'gammel: stendahl@munkedammen.no). Hans adresse er (fjerna av red.), Oslo, og telefonnummeret hans står nok i katalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tina Dimberg

Jag lägger ut ett foto på Akers Gutta i hopp om att någon kanske känner igen dem eller vet någonting om dem.Det är min morfar, Geirfinn Gundersen, till höger på fotot med dragspel.

bilete0672.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.