Gå til innhold
Arkivverket

[#38419] Hjelp til tyding, skannet kirkebok for Brevik


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Kan noen vennligst hjelpe meg med å tyde navnene til faddere for Jacob Jensen, nr 26 nederst på denne siden: LenkeI feltet for hjemmedåp, står det der 'ej hjemmedøpt'?mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Ja, jeg så at linken ikke virket, men det stod en melding om at det kunne skyldes stor trafikk, og at man skulle prøve igjen seinere.Årstallet er 1850. Det dreier seg om boka: Brevik: 1847-1865, Ministerialbok.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Her er faddernavnene, slik jeg leser dem: Stine Andersdatter, Nilsa Arnesdatter, Jacob Rohde, Jens Olsen, Gud(t)fred Mikael Hansen. Og barnet er 'ei hjemmedøbt'.Mvh Oddbjørn J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Du må bruke permanent sidelenke (evt. bildelenke) når du legger inn en lenke. Finnes under 'Bildeinformasjon' øverst på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eik

Takk for hjelpen. Jeg var selv svært usikker på navnet Nilsa. Har aldri før kommet over det som kvinnenavn. Men jeg syntes etternavnet hennes lignet mer på Aanensdatter.Ang. link til siden, så skal jeg studere det som står under Bildeinformasjon til en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg tror det står Nilia. Det er et navn jeg har støtt på noen ganger før på den tiden. 'Etternavnet' tror jeg er Aanesdatter, men det kan også være Arnesdatter.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gard Strøm (www.gamlegjerpen.no)

Hei. Den ene fadderen er nok Jens Olsen Gudsfred. Gudsfred er en går i Eidanger, en liten båttur unna Brevik. Slektene som fremdeles har det gårdsnavnet som slektsnavn skriver seg for Gusfred. Vennlig hilsen Gard Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.