Gå til innhold
Arkivverket

[#38435] Hjelp til ett søk på Ancestry


Gjest Anne Sofie Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei, er der noen som abonerer på Ancestry som kunne tenke seg til å gjøre ett søk for meg..... Jeg søker etter en Olaf Flones, han ble født i 1881 i Hadsel. Jeg har funnet han på Ellis Island første gang i 1902. Han har tydeligvis vært en tur i gamlelandet for i 1918 kommer han tilbake og nå finner jeg adressen hans (Carrol st 172, Brooklyn NY). Ett søk på Ancestry forteller meg at det muligens er han som dør i 1973 og hans bosted er da Sout Dakota. Jeg har ingen opplysninger om kone og barn men jeg vet at han har ei søster og en bror der, brorens etterlekt har jeg funnet.Mvh Anne Sofie Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Her er fire av de som kommer opp i søket på Ancestry.com:Name: Olaf Petri Flones Birth: 3 Sep 1880 - Selbu, Norway Death: 3 Feb 1928 - Detroit, MI, USA Marriage: 2 Dec 1905 - Ishpeming, MI, USA Parents: Ole Johnsen Flones, Petrine Bigitte Olsen Spouse: Anna Kristine HansenName: Olaf Flones Birth: 24 Jan 1881 Death: Mar 1973 - Pierre, Hughes, South Dakota, United States of America Civil: South DakotaName: Olaf Patri Flones Birth: 23 Sep 1880 23 Sep 1880 Residence: Highland Park, Wayne, Michigan Other: Highland Park CityName: Olaf A Folnes Birth: abt 1881 - Norway Residence: 1930 - Seattle, King, Washington

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Tusen takk for raskt svar, det er nr.2 på listen som er min Olaf. Jeg lurte på om du fikk opp noe mer slik som ekteskap og barn?Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Kjønigsen

Hei Anne!I 'World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 Record' finner jeg:Name: Olof FlonesCity: Not StatedCounty: BeadleState: South DakotaBirth Date: 24 Jan 1881Race: WhiteRoll: 1877785Present occupation: BricklayerClosest relative: Anna Carlson, aunt (? - vanskelig å tyde), bosatt i Minnesota( Hennepin?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Han tjenestgjorde i 1. Verdenskrig, og oppga da som nærmeste pårørende, sin tante, Anna Carlson i Minneapolis, Minnesota. Ellers er det 'fryktelig' mange Flones'er i South Dakota, noen av disse kan være hans familie, barn, etc.Name: Olof Flones City: Not Stated County: Beadle State: South Dakota Birth Date: 24 Jan 1881 Race: White Roll: 1877785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I World War 1 - Registration card signert 12. sept. 1918 er han arbeidsledig og oppholder seg i Brooklyn - men adressen er 113 S..? Street, Huron, Beadle county, South Dakota.Han er 37 år - født i Norge 24. Jan 1881 - kalles Olof Flones - Han er sannsynligvis ugift - opgir som nærmeste slektning - tante - Anna Carlson i Hennepin i Minnesota.Han er middels høy, middels bygget - blå øyne - lyst hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei Lisa! Tusen takk,her fikk jeg noe å gruble på med hensyn til tanten, vet at han hadde ei tante Anne Pedersdatter Flønes Født i 1860 i Selbu Sør Trøndelag, men om hun dro til Amerika og ble gift vet jeg foreløpig ikke. Olaf hadde som nevn ei søster og en bror som også dro til Amerika, ifølge et brev sendt til Norge fra ei datter til broren (Sigurd M Flornes)så tyder det på liten eller ingen kontakt mellom søsknene.Sigurd M Flornes ble bosatt i New Jersy mens søstra Ellen S Flones skulle oppholde seg i New York. Over til Olaf så er det jo ikke sikkert at han stiftet noen familie, men jeg må jo søke til jeg vet....Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei Knut, takk til deg også, kan jo prøve med ei etterlysning på Gen Forum nå, her er jo veldig mye ny info å støtte seg til nå.... Tusen takk til dere alleMvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.