Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Alf Johannessen

[#38443] Jøran Halvorsdatter fra Nummedal, etterlysning.

Recommended Posts

Gjest Alf Johannessen

Jeg har leita mye etter en person i Vestfold som het Jøran Halvorsdatter. Hun var ugift, fikk to barn.1. Josefine Antonette f.8.feb.1858 i Borre. Far: Jacob Johannesen, matros, Holmestrand. 2. Ellevine f.6.mar.1864 i Sem. Far: August Olsen . I F.T 1865 bor hun med begge barna på gården Døviken i Vaale.Jøran Halvorsdatter,46 år fra Nummedal. I F.T.1875 bor hun på samme sted, da sammen med Ellevine. Da er hun nevnt som Jøran Halvorsdatter, ugift, født 1822 i Rollaug. Jeg har leitet mye etter dødsfallet uten å lykkes. Er det noen som har opplysninger om henne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Har du sett etter dødsfallet i de skannede kirkebøkene for Undrumsdal i Våle. Så vidt jeg kan forstå så ligger Døviken i Undrumsdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Spørs om dette kan være moren til Jøran FT 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60632&gardpostnr=133&personpostnr=687&merk=687#ovre>LenkeFS: Jøran Halvorsdt. f. 20/11 1820 Rollag, foreldre Halvor Thoresen og Helge Christophersdt. Enten døde dette barnet eller så kan det være feil årstall et sted.Jøran Halvorsdt. dpt. 10/2 1822 Rollag, Halvor Thoresen og Helge Christophersdt.Om foreldrene var fra Rollag kan dette kanskje være faren i 1801 Lenke og moren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

FS: Halvor Thoresen ble gift 19/11 1820 Rollag med Helge Christophersdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Alf Johannessen

Takk for tipset. Jeg har sjekka ut disse, men de hører til en annen familie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.