Gå til innhold
Arkivverket

[#38443] Jøran Halvorsdatter fra Nummedal, etterlysning.


Gjest Alf Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Johannessen

Jeg har leita mye etter en person i Vestfold som het Jøran Halvorsdatter. Hun var ugift, fikk to barn.1. Josefine Antonette f.8.feb.1858 i Borre. Far: Jacob Johannesen, matros, Holmestrand. 2. Ellevine f.6.mar.1864 i Sem. Far: August Olsen . I F.T 1865 bor hun med begge barna på gården Døviken i Vaale.Jøran Halvorsdatter,46 år fra Nummedal. I F.T.1875 bor hun på samme sted, da sammen med Ellevine. Da er hun nevnt som Jøran Halvorsdatter, ugift, født 1822 i Rollaug. Jeg har leitet mye etter dødsfallet uten å lykkes. Er det noen som har opplysninger om henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har du sett etter dødsfallet i de skannede kirkebøkene for Undrumsdal i Våle. Så vidt jeg kan forstå så ligger Døviken i Undrumsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Spørs om dette kan være moren til Jøran FT 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60632&gardpostnr=133&personpostnr=687&merk=687#ovre>LenkeFS: Jøran Halvorsdt. f. 20/11 1820 Rollag, foreldre Halvor Thoresen og Helge Christophersdt. Enten døde dette barnet eller så kan det være feil årstall et sted.Jøran Halvorsdt. dpt. 10/2 1822 Rollag, Halvor Thoresen og Helge Christophersdt.Om foreldrene var fra Rollag kan dette kanskje være faren i 1801 Lenke og moren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.