Gå til innhold
Arkivverket

[#38445] Søk i tema - merkelig resultat


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Jeg skulle tilbake til et gammelt tema jeg startet i 2001. Vanligvis pleier jeg bruke mitt etternavn ved søk, men kunne ikke finne igjen temaet. Da valgte jeg et ord fra temaets overskrift, og resultatet ble som følger: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exeVed å klikke på Yngve Nedrebø kommer temaet frem, men merkelig er det jo:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Her må du nok forklara kva du har gjort. Etter eit søk vil ikkje url-en innehalda nok informasjon til at søket kan gjentakast. Som du ser om du trykkjer på lenka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Og jeg får det samme resultat som før. Alle kolonneoverskriftene står sammenklemt lengst til høyre (unntatt nr som er lengst til venstre). Så kommer en vannrett strek. Under den til høyre står temaets nummer 5455 og Yngve Nedrebø. For å beskrive hva jeg ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jo, jeg har vært i riktig forum. Jeg har prøvd meg frem på andre tema, og det samme skjer ikke da. Men dette er jo tross alt en bagatell, og lite å bry seg om. Jan skal slippe bruke sin tid på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Ved søk på Bardosdatter fikk jeg det samme bildet som Astrid har beskrevet i innlegg 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Nytt forsøk med 'Min tippoldemor' som søkeord ga som resultat 5 temaer, det siste med temanr. 5455 og tittel 'Yngve Nedrebø'!. Intet forfatternavn kom opp. La meg legge til at de øvrige temaene som vistes på skjermen hadde normal oppbygning, med korrekt overskrift og med identifisert forfatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei AstridVed bruk av Internett Explorer får også jeg opp det samme resultat som deg (innlegg 5) når jeg søker på Bardosdatter. Jeg har hatt en god del krøll med Explore'n på maskinen min, spesielt inne på Digitalarkivet og Familysearch. Men det problemet løste seg da jeg endra nettleser på disse sidene - til Mozilla Firefox - og nå går alt så mye bedre :)))...Bardo er forøvrig et navn som går igjen flere steder i Nord-Trøndelag - men skrivemåten varierer kraftig i de forskjellige kildene. Du har blant annet: Baruc, Baloph, Balo osv... men dette har du sikkert funnet ut av sjøl for lenge sia nå :))..Hei fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Grunnen til atdet blir slik i IE er at det er brukt hermeteikn i siste innlegg. Eg skal sjå om eg rekk ordna det. Men det er vel elles eit problem det går å leva med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Hei!Årsaken ligger sikkert, som Mette antyder, i IE. Jeg har aldri opplevd dette ved søk noe annet tema enn dette ene. Jeg skjønner så lite av hva som skjer at denne ene tingen klarer jeg å leve med.Og til slutt en takk til Jan som har forsøkt å ordne opp i dette.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.