Gå til innhold
Arkivverket

[#38469] Petter Pedersen Tangen


Gjest Odd Annar Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Annar Tangen

Hei. Har tidligere søkt etter Petter Tollefsen Tangen under tema 30860. Men ut fra nedenstående finner jeg det rett og lage nytt tema på han. I en søknad til stiftsamtmannen i Tr.heim om nedsettelse av barnebidrag underskriver den jeg tidligere har ment var Petter Tollefsen Tangen, med Petter Pedersen Tangen. Jeg mener ut fra brevet at det er skrevet egenhendig av Petter. Da han underskriver med Pedersen istedet for Tollefsen, går jeg ut fra at det er hans riktige navn. Så min utfordring blir da å lete etter Petter Pedersen Tangen født ca. 1820/30 og eventuellt en Peder Tangen født ca 1790/1800. Og midt-norge er vel kanskje den mest sansynlige plassen for hans opprinnelse. Dette brevet referert til ovenfor ble datert 18.april 1857. Har ikke klart og identifisere han i 1865/75 tellingene. Så spørsmålet blir: Er det noen som har noen ideer om hvorfra denne Petter stammer fra ev. finnes i 1865.? Er veldig takknemlig for hjelp til løsning av dette mysterium. Vennlig hilsen Odd Annar Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.