Gå til innhold
Arkivverket

[#38475] hvor kommer jentenavnet Gulovna fra


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Jeg lurer på om noen har hørt om dette navnet før,og om det er noen som evt vet om dettes opprinnelse. Legger ved en link (håper jeg) Lenke (se barneinnførsel no 3 ovenifra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

Lenken fungerer ikke.Når du har kirkeboksiden oppe, velg 'Øverst' i boksen 'Bildeinformasjon', og kopier inn 'Permanent sidelenke' i ett innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei MagneDet var 10 stk med dette navnet i 1865, de fleste i Mandal. Jeg mener å ha lest en debatt på DIS hvor Gulovna var nevnt som mulig av Italiensk herkomst, men jeg er ikke sikker.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er en del med dette navnet i 1900 - ca 115. De fleste finnes i Vest-Agder (69) og noen i Kristiania (29). I 1865 finnes det 11.Samlagets Pernonnamnordbok mener basisnavnet er Gullov (av Gudlaug) pluss -ovna, en russisk patronymtype som betegner datter. Om dette er riktig, skal ikke jeg si for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.