Gå til innhold
Arkivverket

[#38476] Database over våpenskjold / segl og bumerker


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Hei! I brukerforumet har det i dag pågått en debatt om en ønsket søkbar database over våpenskjold, bumerker og segl. Det er mange som ønsker å bidra, og mange som savner en slik database. Er dette noe Digitalarkivet kunne ha åpnet for? Dere har funksjonalitet både for opplasting av bilder og kommentarer. Se tråden på LenkeHilsen Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Uten at jeg skal virke altfor avvisende, så tror jeg Digitalarkivet må prioritere en del andre arbeidsoppgaver før vi kan se på en evt. utvikling av en slik tjeneste.Jan Oldervoll har for tiden nok å henge fingrene i og jeg vet høsten blir hektisk for ham. Selv forsvinner Bente K. Hervik og meg selv ut i fødselsperm fra mai av og Ingrid Cutler og Kristian Strømme som skal vikariere for oss, vil ha sitt fulle hyre med daglig drift av Digitalarkivet og andre prosjekter vi skal sette i drift.Jeg ser det derfor ikke sannsynlig at vi kan vurdere noe slikt i inneværende år. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Jeg har stor forståelse for at andre ting må prioriteres. Dere gjør en kjempejobb med å opprettholde og utvide tjenestene som er i dagens Digitalarkiv, til stor glede for oss brukere! (Trivelig om dere legger forslaget om segl/bumerke-base på idéhylla - og ev. tar det fram ved en senere anledning.) Jeg blir nok neppe den som starter opp noe eget prosjekt på dette - siden jeg har samme 'oppdrag' som deg og Bente fra juli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.