Gå til innhold
Arkivverket

[#38489] Pääkkö bytt till Bakö?


Gjest Pia Uutela Larsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Pia Uutela Larsson

Söker ättlingar till Thomas Pääkkö,bytt till Bakö i norge? född 29/12 1859 ( bror till min farfars far Johan Olof 'Nilsinpoika' Pääkkö, deras far hette Nils 'Nilo' Petter Perinpoika Kallatz.) som flyttade från Finland, Sodankylä- Sassali till norra Norge någon gång runt 1880. Var ska man börja söka? tacksam för tips då jag inte sökt i Norge tidigare. Mvh. Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia Uutela Larsson

Hej Dag Norskt ö var svårt att skriva (vet inte hur jag ska göra det) men jag fann honom tack vare att du skrev att han var från Finnmark Hjärtligt tack för det Dag! Mvh.Pia U.L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Fjær

Hei Pia. Fødselsåret på Thomas stemmer ikke med din opplysning, men dette er helt 'normalt' Unøyaktighet i primær-kildene og ved inntasting i databasen er som oftest årsak til dette.Nordiske bokstaver får du ved å trykke på ‘Alt’ – tasten (ned til venstre) samtidig med at du skriver tre eller fire tall.æ = 145 Æ = 146 ø = 0248 Ø = 0216 å = 134 Å = 143 ä = 132 Ä = 142 ö = 148 Ö = 153Bokstaven kommer fram når du slipper Alt-tasten.Mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Følgende vielse finnes i kirkebøker for Sør-Varanger:Kven Thomas Päkö, født Sodankylä 1850, konf. 1867 og Kven Sofie Josefine Olufsdtr Ahola, født Bugønæs 1866.Hans far: Kven Petter Päkö. Hennes far: Oluf Ahola.Av barna kan jeg nevne at August Bernhard giftet seg 23/9-1917 med Hilja Mathilde f. Kiviniemi.Thomas Sanfred ble gift med Ragna Amalie f. ???Begge disse parene har etterkommere i Sør-Varanger kommune. Hvis du er interessert i navn på nålevende etterkommere, så kan du ta kontakt på ove(alfakrøll)mysport.noMvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.