Gå til innhold
Arkivverket

[#38506] Er det noen som info om etterkommere etter Marta Størksen Sunda 1808 ? Tysnes?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Jeg vet at hun ble gift med Jacob Jacobson Eversvik, Tysnes og hadde følgdene barn: a)Jacob f. 1833 g. 1860 m. Ingeborg Johannesdtr.Håland (7 born) b) Størk 1836- g 1.g. 1875 m. Marta Olsdt. Reigstad g.2. m. Sofie Inger Nilsdtr. Fengestad, Førde. Budde i Bergenc)Knut 1839-65 flytta til Strandebarn i 1862 og kom vekk på sjøen der.d)Ola 1842 bakar i Batalden 1867 då vart han g. i Kinn med Elen Gurine Tollaksdtr. Lærer frå Egersund. Sidan budde dei i Haugesund?e)Kari 1844-1922 g. 1870 m Tørris Johannesen Mehammar, Stord gardbr. Eide i Fitjarf)Martinus 1848-1922 skomakarsvenn i Bergen g. 1879 med enkje Kari Kristensdtr. StokkenEr det noen som kan hjelpe meg med flere opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Fant Ola Jakobsen Evertsvig i Haugesund g.m Elen Gurine Tollaksdtr. De fikk Jakob Johan Olsson f. 8.2.1868 i Skåre kirke. og Gurine Gjertine Olsdtr. f.8.8.1869 i Skåre kirke. Han var bøkker og de bodde på Hasseløy i Haugesund. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har fått info om at Jacob skal ha bosatt seg i Etneområdet, men er det noen som kan gi meg mer info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Foreldra til Martha Størksen var:Størk Johannesson Sunda i Tysnes f. 1777-1845 og Kari Baggesdtr Ø. Kleppa 1776-1838 Dei hadde barna:Britha 1805-76Marthe f 1. mai 1808Johannes f. 11. mai 1810Bagge f. 5. des. 1812Guri f. 14. febr. 1814 (mi tippoldemor)Kari f. 21. juni 1816Ole døpt. 27. okt. 1817Størk døpt 9. april 1824(det var Ole Størksen som var onkel til Gunda Hansen)Jeg har lite info om Martha og hennes etterkommere, derfor hadde det vert fint om jeg kunne fått så mye som mulig om hennes etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg hadde en del info her, som jeg ikke hadde ajourført LenkeLikevel trenger jeg info om sønnen til Martha, Jacob Jacobsen f. ca 1860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Er det noen som har info om disse personene?b)Størk 1836- g 1.g. 1875 m. Marta Olsdt. Reigstad g.2. m. Sofie Inger Nilsdtr. Fengestad, Førde. Budde i Bergenc)Knut 1839-65 flytta til Strandebarn i 1862 og kom vekk på sjøen der.Hadde de etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.