Gå til innhold
Arkivverket

[#38514] Feil i Portrettfotografier frå Gamle Bergen Museum


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Eik

Det later til at nummereringen av bildene har forskjøvet seg i forhold til de øvrige opplysningene som gis om hvert bilde.Jeg søkte på bildet av Richard Baardsen og fikk opp et bilde nr.732 med det rette navnet men feil person, mens Richard Baardsen faktisk er avbildet på bilde nr. 731, der det står et helt annet navn. Det ser ut til at denne forskyvningen er helt gjennomført, da det forekommer at navn/antall/kjønn på personer ikke stemmer overens med hva som er avbildet. Det lar seg sikkert ordne.Et annet spørsmål om den samme databasen: Finnes det noen lettere måte å finne den på enn å måtte lete seg igjennom julekalenderen for 2005?mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Veldig ofte, kan det lønne seg å gjøre et lite søk i tema før en legger inn nytt tema. Denne saken har vært oppe før og jeg henviser til dette temaet Lenke for svar. Dessverre har det ikke skjedd noe utvikling siden mitt forrige svar i det temaet. Det vi vet er at Bymuseet arbeider videre med digitalisering av portretter og utvider databasen sin for å lage en egen løsning som skal ligge på deres sider. I den forbindelse vil det være naturlig at de går gjennom de data som allerede ligger der og ordner opp.Hva angår framfinning av databasen så finnes den tilgjengelig i Databaseveljaren på samme måte som andre databaser, dvs. at du vil finne den hvis du søker etter den, eller bruker en av inngangene i nedtrekksmenyene, eller hvis du lister pensjonatrommene og går inn på Bymuseet i Bergen sine sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.