Gå til innhold
Arkivverket

[#38516] Nordnes


Gjest Samuel Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Samuel Berggren

Hej! Jag söker föräldrarna till Asbjörg Jensen som föddes 1917-04-20 i Nordnes tror jag. Har varit in och tittat på Saltdal som enligt uppgift ska vara där jag ska leta, men födelseboken är bara avscannad till 1907, är det någon som kan hjälpa mig. MVH Samuel Berggren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gry Onarheim Dahlmo

I boka 'Saltdal Gård og slekt' Bind 3, forfatter er Alan Hutchinson og utgitt av Saltdal kommune 2004, finner jeg følgende under gnr 30 Nordnes, side 439 :Par 1915, gift d.å. medeiere bruk 3:Hans Peder Gertelius Jenssen (1883-1973), født her. Foreldre : Jens Hansen/Olina Ellingsdatter (par 1872 her) Øvrige ekteskap: gift 2 med Anna O.Olsen (par 1927 her)Konstance Marie Jensdatter (1894-1923), født på gnr 47 Dverset ( se bind 1) Foreldre : Jens Ellingsen/Anne Olsdatter (par 1878 der)Barn :1. Gudrun Anette ( 1915-1997) gift med Henrik A. Olsen, par 1936, gnr 8 Saltnes ( Bind 4)2. Asbjørg Olea (f.1917- død før 1997) - Til Sverige - g. 1 med Karlsson - g. 2 med Verner Karlsson, brødre3. Jens Andreas ( 1919-1922 )Det er også et foto av Hans og Konstance i boka. Slekten kan følges langt tilbake i Saltdal Gård og Slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samuel Berggren

Hej Dahlmo och TACK för hjälpen. Asbjörg och hennes föräldrar är jag inte släkt med, men Verner Karlsson som hon gifte sig med var min granne och barnen, 2 st som hon fick med honom är jag fyrling med och det är den äldre Rigmor som jag hjälper att hitta sina rötter. Hon har aldrig sett sin morfar och mormor så hon skulle vara glad om du hade möjlighet att scanna in en bild på dom och sända till mig så ska jag vidarebefordra bilderna till henne. Boken du talar om finns den att köpa? om var och vad heter den. cykelsam@hotmail.comMVH Samuel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Her er link til Saltdal Kommune og Kulturetaten med e-mail adresse, der du kan henvende deg vedr kjøp av bind 3 som gjelder Nordnes:LenkeBøkene er noe av det fineste og mest informative jeg har sett av bygdebøker ! Du får hele historien fra eldgammel tid...Jeg skal scanne bildet og sende deg dette ved anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.