Gå til innhold
Arkivverket

[#38538] Ekteskap Vestre Aker 1923


Gjest Ola Herje Raumli
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Herje Raumli

Noen som kan fremskaffe data om ekteskap inngått 20.12.1923 i V.Aker mellom Emil Herje og Margit Mathisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg har kun lysningsbok for Vestre Aker (LYSN 5 1922-1929 no.113 1923):'Ug. Kristian Emil Herje (folkeskolelærer) f. 13/4-94 i Grip Sogn, Kristiansund prestegj. - Konf Hitra 1908 Oph (Oppholdssted) Romedal. Far: Gaardbruker Karl Knutsen Herje. Forlover: Gaardsbst. Nils Thorleif Nilsen, Romedal.' (Det står ikke Romsdal)'Ug. hushjælp Margit Henriette Mathisen, f. 11/11-98 i Baklandet i Trondhjem. Konf i Baklandet 1913. Oph. Vestv. 18, Ullevaal. Far: Kjøbmand Ole August Mathisen. Forlover: Gaardsbst. Harald Venges, Romedal''Vies 20/12 - kl. 12 1/2'Vestv. er ikke dagens Vestveien i Oslo som fikk sitt navn i 1933. Håper det kan være til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Kanskje du har dette fra før som står om Emil Herje i bind I av Norske Skulefolk 1952: Herje, Emil, skulestyrar, Breidablikk, Trondheim, f.14 april 1894 i Grip, Kristiansund. Foreldre: Værstyrar Karl Herje og Marit Dahle. Eks.Volda lærarskule 1915. Søndre Trondheims flyttbare amtsskule. Lærar Fillan 6 år. Romedal 8 år. No tilsett Åsveien skule, Strinda.Lærarane sin målsmann i Fillan og Strinda skulestyre. Skulestyreformann i Fillan. Sekretær i Kunstnersamfunnet, Trondheim. Bokmeldar i 'Nidaros'. Skrive artiklar i Norsk ped.tidsskrift og Norsk ped.Årbok. Utgj.barne- og ungdomsbøkene: 'Varden på Ukstein', 'Mot og Vilje', premiera, 'Nils detektiv', 'Da minen sprang', 'Eventyret i villmarken', 'Jamboree', 'Yngstemann ombord', 'To gutter til havs', 'Fedrelandet kaller', #Ærøyguttene'. Romanen 'Ett herrens vær'. Diktsamlinga 'Min barndoms kyst'.Norsk Speiderguttsforbunds Den hvite hederslilje. Hobby: Litterært arb. Speidersaka. Utarb. reglar og grader for sjøspeidere i Norge. Gift med Margit Mathisen. Foreldre: Kjøpmann Ole Mathisen og Emilie Arntzen. 1 sønn og 3 døtre.Statens forfatterstipend 1941 og 1946. Strinda kom.lærarstipend. Ferd til Danmark 1946 for å studera innreiing og bruk av lesestuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Herje Raumli

Joda, jeg har 'Norske skulefolk'. Dessuten er det her snakk om mine besteforeldre. Har derfor det meste av biografiske opplysninger. Akkurat giftermålet var en bit som manglet. Men takk allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.