Gå til innhold
Arkivverket

[#38545] Lina Andersen


Gjest Wenche Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Kristiansen

Linas Andersdtr f.3/11-1860 hun döde 11/3-1889 på Stange. Hun etterlot seg 2 jenter Alma Josefine f.1882 og Agnes Johanne f. 1881. Johan Anderson Skaff fra Sverige var Linas mann og barnas far, han döde 1883.Barna hvor ble det av dem? Kan noen hjelpe? I skifte etter Linas pappa Anders Halvorsen Örbäk d.1913 står det at en av dötrene til Lina er i USA. Står helt fast og er takksam for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I skiftet etter Linas far står det at en av hennes døtre var i USA. Jeg lurte på om det var Alma eller Agnes som var i USA...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Det er dette jeg ikke vet!! Jeg vet ingen ting om dem, fikk rede på at hun hadde de barna, pluss en gutt som död samme år han var födt, i 1879 samme år hun giftet seg med Johan. Kan ikke finne dem noen steder jeg har värt! Veldig glad for all hjelp, så tusen takk. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Takk såå mye, vet du noe om Agnes Johanne? Döde hun, hvor flyttet hun, reiste hun til sin familie i Sverige? mange spörsmål:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Dessverre, men jeg vet nok ikke noe om Agnes Johanne. Om du har eksakt fødselsdato for Alma, så _kan_ det kanskje være mulig å finne en dødsregistrering for henne i USA, men da må hun ha blitt gammel. De var vel født i Norge disse døtrene, og ikke i Sverige?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Kristiansen

Begge dötrene var födt i Norge, hadde svensk far Johan Anderson.Fant hans familie i Sverige, men har ikke sjekket om dsen ene datteren reiste dit etter morens död. men nå vet vi at Alma reiste til USA,for alt stemmer på henne over Emigranter fra Kristiania1871- 1930! Alma Josefine Johans. var födt 22/10-1882.Agnes Johanne var födt 1881, ingen dato har jeg der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg har nok ikke klart å finne noen god 'kandidat' for Alma i de amerikanske tellingene. Jeg finner flere i passende alder med Alma som fornavn og som immigrerte i 1900, men ingen av disse er innført med svensk far. Hun kan også ha brukt et annet fornavn; kanskje Josephine. Jeg skal lete litt mer i morgen, men 'hører' du ikke noe fra meg, så har jeg heller ikke funnet noe.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.