Gå til innhold
Arkivverket

[#38560] Kristian Salomonsen på Husøen, Træna i 1865.


Gjest Arne Solås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

I 1865 finner vi Kristian Salomonsen og hustru Ane Helene Johansdatter bosatt på Husøen i Træna: LenkeEr det noen som kjenner til hvem som var foreldre til Kristian og Ane Helene?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hjertelig takk for svar og for opplysningen om skifte etter Kristian, Anne Lise. Men det er vel heller tvilsomt om dette skiftet sier noe om hvem som var hans foreldre. Da datteren Ellerine giftet seg med en bergenser i Lurøy i 1884 står farens navn som Kristian Salomonsen Dørvær - men det er vel sikkert til liten hjelp, det forteller vel bare at de flyttet litt rundt på disse øyene.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Hvis ingen har svart i løpet av påsken tar jeg med meg dette på biblioteket og slår opp i kirkebøkene som de har der etter påske.Tør ikke å love noe før. Jeg har jo også tatt på meg å se i Lurøy i et annet emne her og det er noe på mine egne jeg må gjøre ferdig, så det det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det vil jeg være svært takknemlig for, og ta nå endelig den tiden du trenger. Det er ikke noen hastesak, dette.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Endeleg min tur til å hjelpa deg :-)!!Finn scanna krk.bøker for Nordland og Lurøy, og sida med oversikt over div. år, klikk på lenka 1838-1840, deretter ei side fram (s.219) Då ser du Christian med far Salomon heilt øvst, lenger nede på same sida er også Ane Helene :-)Ganske!! stor aldersskilnad i samanlikna med FT!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hjertelig takk skal du ha, Mariann! Disse registreringene har jeg faktisk klart å overse, - har vel slitt for mye på øynene å stirre på amerikanske census i flere år. :)En riktig god påske til deg, Mariann.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg var ikke istand til å finne dem det spørres etter her på innscannede kirkebøker, men jeg fant dette i dag da jeg likevel var på biblioteket:Anne Helene Johansdatter født 07.06.1840, og døpt 09.08.1840. Foreldre var Johan Jacobsen Moen(?) og Oline Adriane Johannesdatter. Anne Helene ble konfirmert på Træna 5.søndag etter trefoldighet(08.07)1855 på Træna, og hun fikk god i kunnskap og meget god i oppførsel Hun hadde vaksinasjonsattest av 1845, og ble vaksinert av D.Dass. Ved konfirmasjonen kalles hun Anne Helena Sande, og var sikkert der i Sande i Træna ved konfirmasjonen.Christian Greger Benjamin Salomonsen ble født 24.09.1839, og døpt 16.04.1840. Far var av avdøde Salomon Andreas Christensen, og mor var Martha Pedersdatter. De bodde i Huusø. Han ble konfirmert på Træna samme dag som sin senere kone Anne Helena 5.søndag etter trefoldighet(08.07)1855., og han fikk temmelig god i kunnskap og god i oppførsel. Han hadde vaksinasjonsattest av 1853, og ble vaksinert av D.Dass er det oppgitt ved konfirmasjonen.Christian Greger Salomonsen og Anne Helene Johansdatter ble gift på Træna 13.10.1861. Hans far var Salomon Christensen, og hennes far var Joha Jacobsen. Lysninger var det 19.,20 og 21. søndag etter trefoldighet 1861, og tillysningene ble forlangt av brudgommen.Like før biblioteket stengte kom jeg på at jeg skulle prøve å finne dødsfallet på Salomon Andreas Christensen som jo var oppgitt å være avdød ved sønnens dåp i 1840, og fant: Salomon Christiansen døde 29.03.1840, og ble gravlagt 05.04.1840. Han var da 31 år og bodde i Husøen.Jeg hadde enda litt tid igjen, og fant ut at jeg skulle prøve å finne Salomon som døpt i Lurøy. Jeg fant han sannsynligvis, og Salomon Andreas Christensen ble døpt 2.p.paascat 1809. Far var Christen og noe som dessverre nesten var uleselig, men slutter på øen. Det er en kirkebok til jeg kan se for 1809, og jeg kunne virkelig tenke meg å fortsette på dette etter påske.Kilder:-Ministralbok for Træna 1820-1873, på mikrofilm PF-424(nesten uleselig på det jeg hadde bruk for her.-Ministralbok for Lurøy og Træna 1825-1862 på mikrofilm NT-89, som var meget godt leselig.Siden jeg startet med den uleslelige kirkeboka først måtte jeg igjennom begge, men det var bare moro. Nå har jeg vel skrevet en god del her som er innscannet, men jeg er visst mer trenet til å finne noe på mikrofilm enn i innscannede kirkebøker. Dåpen i 1809 er iallefall ikke innscannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Dåpen i 1809 fant jeg på et sammendrag av kirkebok(1793-1819) for Træna på mikrofilm PF-423. Ser gjerne senere i kirkeboka 1767-1824 for Lurøy og Træna for å prøve å finne ut hva faren het. Dessverre står det kun navn på faren i kirkebøker for Lurøy og Træna frem til 1820, og ikke begge foreldrene som i andre kirkebøker på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hjertelig takk skal du ha, Anne Lise! Her var det mange interessante opplysninger. Om du skulle klare å finne noe mer etter påske så ville jeg jo selvsagt sette stor pris på det, men la for all del ikke dette bli til noe bryderi for deg. Jeg er svært glad for det jeg allerede har fått.Ha en riktig god påske!Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Nei dette er ikke noe bryderi, og nå har det dukket opp noe interessant i et par skifter også.Har funnet en meget aktuell kandidat som far til Salomon Christensen, og det er skifte på Christen Svendsen i Husøen i 1823. Han hadde barna Anne født ca 1813 og Salomon født ca 1810(stemmer bra med han som ble døpt i 1809) . I 1829 er det skifte på Svend Svendsen i Husøen, og her er nevnt søsknene Ole, Christen og Johanna. Siden Christen jo var død er hans barn arvinger på hans del av arven, og verge for Anne Christensdatter er faktisk en av mine aner(Ole Ellefsen Sanna). Verger var jo av og til slektninger, så hvis jeg finner noe videre kan det kanskje være mulig at jeg kommer inn på noen av mine. Kan jo nevne av mor til Ole Ellefsen Sanna het Anne Christensdatter(ca 1745-1812), og om hennes søskens etterkommere vet jeg vel ingenting.Ellers vil jeg anbefale deg å låne eller kjøpe de utmerkede skiftene til Svein Edvardsen, og i dette tilfellet er det skiftene for Meløy/Rødøy/Lurøy/Træna 1811-1845 det gjelder. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten hans skifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Og i såfall så er det vel denne Svend Johansen som er nevnt som sønn i skiftet etter faren Johan Svendsen i Arøen i 1782. Her er flere nevnt, men jeg tror jeg vil se på kirkebøkene før jeg kommer med flere gjettinger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Av og til blir jeg like mye hektet på andres aner som på mine, og det har skjedd denne gangen. Jeg bare måtte på biblioteket i dag de 2 timene det var åpent for å finne ut mer om det jeg hadde begynt på i går. Jeg har jo hverken barn eller ektemann som kan hindre meg.Det jeg fant: Jeg skrev jo i går at det var en kirkebok jeg ikke fikk sett i går angående dåpen til Salomon Andreas Christensen. I den andre kirkeboka fant jeg han som døpt 2.søndag etter påske 1809 i Træna, og her sto det klart og tydelig at faren var Christen Svendsen Arøen. Så Christen Svendsen Arøen i FT-1801 var altså den riktige. Christen Svendsen Arøen ble gift II ma.trinit.1807 med Malena Salomonsdatter, så det er vel mor til Salomon Andreas. Er litt usikker på om det skal være 2.p.trinit eller 11.p.trinit her.Foreldrene til Christen Svendsen Arøen var jo Svend Jonsen Arøen og Paulina Jonsdatter, og de ble gift 5.søndag etter trefoldighet 1783 på Træna. Har funnet disse barna i kirkeboka:1)Christen døpt 13.p.trinit. 1784, men faren står som Svend Jonsen Erøen. Det var nok en annen skrivemåte for Arøen.2)Johan døpt 22.p.trinit.17863)Johanna døpt 12.01.17884)Ole døpt Kristi Himmelfartsdag 1793.Det er en Svend Joensen som får datteren Elen døpt 13.p.trinit.1783, men det står ikke hvor Svend bodde.Her kan det være flere barn.Så gikk jeg over til Malena Salomonsdatter, og vad folketellingen 1801 var hun 18 år. Det viste seg at hun skulle bli umulig å finne som døpt, men hun er nevnt i skiftet etter sin far Salomon Helgesen i 1787 som datter.Salomon Helgesen ble gift enke Marithe Mortnesdatter 3.p.epiphan 1778, og barna de fikk var:1)Helge døpt Festo Kristi(Kristi himmelfartsdag?)1778.2)Paul døpt samme dag, og sikkert tvilling med nr. 1Ingen av disse er nevnt ved farens skifte i 17873)Giedchen Helena døpt 3.søndag i faste 17814)Malena som var 5 år ved farens skifte. Noe var nesten utvisket på den ene mikrofilmen for 1783, og hun kan være døpt der eller rett og slett på et annet sted enn på Træna. Hennes verge ved farens skifte var morbror Anders Mortensen Reløen. Han var også formynder for søsteren Giedschen.Salomon Helgesen Husøen var 48 år da han ble gravlagt 8.p.trinit. 1787 på Træna.Jeg setter like godt opp en foreløbig liste over hva jeg hittil har funnet, slik at det blir mer oversiktlig. Velger sønnen Anders som nr. 1, og så dobbelt bakover med aner.1)Anders Christiansen Født ca 1857 Foreldre:2)Christen Benjamin Greger Salomonsen født 24.09.1839, og døpt på Træna 16.04.1840. Han ble konfirmert på Træna 5.søndag etter trefoldighet 1855, og fikk temmelig god i kunnskap og god i oppførsel. Vaksinasjonsattest av 1853.3)Anne Helene Johansdatter født 07.06.1840, og døpt 09.08.1840. Hun ble konfirmert samme dag som sin ektemann. Gift med nr. 2 den 13.10.1861. Besteforeldre:4)Salomon Andreas Christensen døpt 2.søndag etter påske 1809. Han døde den 29.03.1840, og ble gravlagt 05.04.1840.5)Ane Martha Pedersdatter Huusø, som det er skifte på i 1844.6)Johan Jacobsen7)Oline Adriane JohannesdatterOldeforeldre:8)Christen Svendsen Arøen døpt 213.p.trinit.1784 Gift med Malena Salomonsdatter i 18079)Malena Salomonsdatter født ca 1782. Tippoldeforeldre:16)Svend Jonsen Arøen Gift med nr. 17 5.søndag etter trefoldighet 1783 på Træna.17)Pauline Jonsdatter som ble gift med nr. 16. Barn:a)Christen døpt 13.p.trinit.1784b)Johan døpt 22.p.trinit.1786c)Johanna døpt 12.01.1788d)Ole døpt Kristi Himmelfartsdag 179318)Salomon Helgesen som ble født ca 1739, og var 48 år da han ble gravlagt 8.p. trinit. 1787. Han ble gift med Marithe Mortensdatter 3.p.epiphan 1778.19)Marithe Mortensdatter som var gift med nr. 18. Deres barn:a)Helge døpt Kristi himmelfartsdag 1778b)Paul døpt Kristi himmelfartsdag 1778c)Giedchen Helena døpt 3.søndag i faste 1781d)Malena som var 5 år i 1787(se anenr. 9 her).Jeg kunne tenke meg å gjøre mye mer ut av denne anerekka, både når det gjelder aner bakover til kirkebøkene på biblioteket her stopper på 1767 og søsken av anene her. Det må i såfall bli langtidsprosjekt siden jeg skal hjem til Trøndelag i ca 2 uker i månedsskiftet April/Mai. Kanskje er det også noen andre som vet mer om anene jeg her har listet opp, og kan komme med utfyllende opplysninger. Det er sikkert også flere barn i familiene over, enn jeg har listet opp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Mange tusen takk skal du ha, Anne Lise. Det er overveldende hva du har klart å finne på så kort tid. Dette er min kones slekt på morssiden, og jeg er vel egentlig i startfasen med nøste på den. Min kones søster er gift og bosatt på Sørnesøy, så hun har jo _virkelig_ kommet tilbake til sine 'røtter'. Et nydelig sted, forresten. Og skulle du finne noe mere senere så tar jeg imot med stor takk.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det er bare hyggelig å kunne hjelpe. Jeg har vært på Sørnesøy, men bodde da på overnattingshytte på Nordnesøy. En oldefar av meg ble født på Nordnesøy, og gjennom han har også jeg blant annet aner på Træna. Så jeg har også kommet over ett og annet på mine egne aner mens jeg så for deg her(det går mest på tidsangivelser som jeg ikke fikk med da jeg så på mine tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Du Arne er kanskje klar over at kirkebøkene for Rødøy 1739 til 1750 er på internett, og der er også Lurøy/Træna med. Det eksisterer ikke kirkebøker for 1750-58 i det heletatt. På kirkebøkene for Rødøy på internett fra 1758 og utover er Lurøy og Træna med for 1758 og 1759, men fra 1760 er det kun Rødøy som er å finne på internett. Det er sikkert mulig å finne noen fra anelista jeg skrev over her i kirkebøkene for 1739-50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

I dag har jeg vært og funnet en del mer om anene til Kristian Salomonsen og Ane Helene JohansdatterHans foreldre Salomon Christiansen og Ane Marthe Pedersdatter ble gift på Træna 16.07.1837. Begge var 28 år, og jeg mener det står at hun var fra Stods prestegjeld. I såfall er vel det i Nord-Trøndelag? Det er vel mulig at hun burde taes opp som eget emne npr det gjelder aner? Det kan også være forkortelse for Stjørdals prestegjeld(Stjords. prestegjeld), men jeg har ikke hørt om Nordberg i Stjørdals prestegjeld hvor jeg er litt kjent fra før. Kanskje noen med gode leseferdigheter kan gå inn og sjekke på innscannet kirkeboka?Jeg har prøvd å finne Anne Marthe som innflyttet uten å lykkes. Hun kan ha flyttet inn før 1825, og da kan hun stå under innflyttede i Rødøy. Hans foreldre vet vi jo. Foruten sønnen Kristian hadde de en datter:-Ellerina Fredrikke Andrea født 09.02.1837, og døpt på Træna 26.mars 1837 Dette var før foreldrene var gift, og det var begge foreldrenes 1. leiermål. Faren Salomon var da tjenestedreng. Ellerina ble konfirmert på Træna 5.søndag etter trefoldighet 1852.Dessverre mistet disse barna begge sine foreldre så altfor tidlig. Først mistet de jo sin far 29.03.1840, og allerede den 19.juli 1844 døde Anne Marthe Pedersdatter bare 35 år gammel. Hun ble gravlagt(jordsatt 21.09)1844.Så gikk jeg over på Ane Helena Jacobsdatter og hennes aner. Jeg følger den tidligere oppsatte anerekka, og skriver henne som nr. 3 med aner dobbelt bakover.3)Anne Helena Johansdatter Født 07.06.1840. Hennes eldste bror som var konfirmert i Træna var født i Nesna, og dermed kom jeg over på Nesna med hennes aner. Foreldre til nr. 3:6)Johan Jacob Jacobsen ble døpt i Nesna 19.p.trinit. 1803. Gift ble Johan Jacob med Olina Andrea Johansdatter i Nesna den 06.11.1831. Han var oppgitt å være 28 år ved giftermålet, og født i Alsøen i Nesna. Hans far var Jacob Pedersen, og ved giftermålet i Nesna bodde Johan Jacob i Dilleren i Nesna. Det er oppgitt at han fikk koppevaksine i 1826. Det var lysninger 14., 15. og 16 søndag etter trinit.7)Olina Andrea Andreasdatter ble døpt i Dønnes kirke Dom. Cantate 1801. Gift ble hun jo med nr. 6 den 06.11.1831, og hennes far var Johan Olsen(som viste seg at han het Johannes Olsen. Ved giftermålet oppholdt hun seg på Sund, og det er oppgitt at hun var 32 år. Det stemmer jo ikke helt med når hun ble døpt, og var egentlig 30 år.Barn som jeg har funnet:a) Johan Jacob født 06.09.1830, og døpt i Nesna kirke den 30.09.1830. Familien bodde da i Selloth i Nesna, og han er beskrevet som uekte. Det gikk jo over 1 år til før foreldrene ble gift.Han ble konfirmert på Træna den 02.08.1846, og det er da oppgitt at han ble født i Nesna. Her heter moren Oline Dorthea Johansdatter, men det er jo feil ut fra morens dåp i 1801. Han fikk meget god i kunnskap, og god i oppførsel.b)Benjamin Mathias født på 12.06.1835, og døpt på Træna 09.08.1835. Han ble konfirmert på Træna den 06.07.1851, og det er da oppgitt at han var født i Huusøen. Han fikk meget god i kunnskap og oppførsel.c)Anne Helena(anenr. 3 her).Besteforeldre til nr. 3:12)Jacob Pedersen Leth ble født ca 1767 ut fra folketellingen 1801, og han var da husbonde i Alsøen. Gift etter 1797 med Berith Martha Olsdatter Alsøen.13)Berith Martha Olsdatter Alsøen som var født ca 1765 ut fra folketellingen 1801. Gift med nr. 12. Hennes barn utenfor ekteskap:a) Anne Johanna døpt Dom.25.p.trinit.1793, og barnets far er oppgitt å være Hemming Hendrichsen som var dreng i Alsøen.Hennes barn med anenr. 12. Jacob Pedersen:b)Helena døpt Dom. 3.tia trinit. 1797 i Nesna, og foreldrene var ikke gift. Hennes far beskrives da som Jacob Pedersen Leth fra Tomeidet. Moren Bereth Martha bodde i Alsøen.c)Ole døpt Løverdagen 07.02.1801. Da står det ikke noe om at barnet var uekte, så da hadde vel foreldrene giftet seg. Fikk ikke tid til å se etter det ordentlig.d)Johan Jacob døpt 19.p.trinit.1803(anenr. 6 her)e)Jens Christian døpt Dom.18.p.trinit.1806 i Dønnes kirke.Det kan være flere barn her, men hvis morens alder stemmer i 1801 blir hun 41 år i 1806.14)Johannes Olsen som var født ca 1749 ut fra folketellingen 1801. Han var i 1801 bøxelbonde og husbonde på Sund i Nesna. Gift med Olina Nilsdatter.15)Olina Nilsdatter født ca 1771, og er oppgitt å være 30 år i 1801. Gift med nr. 14. Deres barn:a)Anne døpt Dom Oculi 1794 i Dønnes kirke. Foreldre Johannes Olsen Sund, og Olina Nilsdatter.b)Ole døpt Dom. 24.p.trinit. 1796 i Dønnes kirke. Han er iallefall ikke nevnt sammen med foreldrene i 1801.c)Elen Abelone døpt Festo Pentacostes 1799 i Nesna. d)Olina Andrina døpt i Dønnes kirke Dom Cantate 1801.I den siste familien her kan det være flere barn født etter 1801, og jeg har ikke fått sjekket det. Oldeforeldre til nr. 330)Nils31)Eli Olsdatter som ble født ca 1741 ut fra folketellingen 1801, hvor hun var på Sund i Nesna.Med det jeg nå har lagt ut er det kanskje andre som vet noe videre på disse? Noe er jo innscannet, men kirkebøkene for Nesna er jo ikke det.Kilder:-Ministralbok for Nesna 1791-1820 på mikrofilm PF-418 og 419.-Ministralbok for Nesna 1829-1839 på mikrofilm PF-419-Ministralbok for Lurøy og Træna 1825-1862 på mikrofilm NT-89, som jo også er innscannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Igjen må jeg få si tusen, tusen takk til deg Anne Lise, for din uvurderlige hjelp med denne slekten! Jeg hadde nok ikke kommet langt uten din hjelp. Jeg kommer nok til å jobbe videre med den, men det blir nok litt over tid. Det er jo vår nå, og hagen skal jo også ha sitt stell, slik at tiden foran PC'en blir nok noe begrenset i tiden som kommer. Ha det riktig godt, Anne Lise.Med vennlig hilsen Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg håper jo at jeg skal kunne få gjort noe mer senere, men det er ikke sikkert det blir før etter 11.05. Jeg blir borte herfra fra 26.04 til 11.05(det er blant annet konfirmasjon og 2 store bursdager i familien), og det er usikkert hvor mye jeg kan få gjort før den 26.04. Kirkebøkene for Nesna går jo tilbake til 1704, og kanskje er det også noe mer å få ut av skiftene. Kanskje er det også andre som leser dette som har noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Det tok lang tid før jeg fikk gjort noe mer som jeg lovet tidligere, men jeg fikk litt tid i dag og fant dette:Hvis en ser på anenr. 12 i den anerekken jeg skrev opp i innlegg nr. 21 så het han Jacob Pedersen Leth. Jeg fant han som døpt i dag, men han var litt yngre enn tidligere oppgitt:Jacob Pedersen eller Petersen Leth døpt 22.p.trinit 1769, og far var Peter Leth Udøen.Peder Leth Jacobsen ble trolovet med Ingeborg Jacobsdatter 4.Mai 1765, og de ble gift Dom.2.p.trinit.1765. Har funnet disse barna i kirkeboka som døpt:-Bereth Kirstina døpt 8.p.trinit.1765-Nils døpt Dom. Oculi 1767-Jacob døpt. 22.p.trinit.1769(se over).I 1766 var det skifte på Nils Leth, og hans kone var da Randi Olsdatter. Det var kun sønnen Peter Leth som var arving, og skiftet var i Udøen. Nils var gift med Randi Olsdatter, men dette behøver ikke å være mor til Peter eller Peder. Nils kan ha vært gift flere ganger. Nils Leth Udøen er oppgitt å være 70 år da han ble gravlagt Dom.1.advent 1765(han dukket opp da jeg så etter barn som døpt).Så til anenr. 13 i oppsettet mitt i innlegg 21, og Bereth Martha Olsdatter som skulle være født ca 1765. Jeg har funnet flere kandidater som døpt, men dette er den som kommer nærmest: Bereth Martha døpt Dom.3.p.trinit.1764 i Dønnes kirke, og far var Ole Larsen Alsøen.Hun var jo iallefall senere i Alsøen den Berethe vi her er ute etter. Andre kandidater:-Bereth Martha døpt Dom.1.p.trinit.1765 i Nesna kirke, og far var Ole Andersen Tørøen-Bereth Malena døptalminnelig bededag 1767 i Nesna kirke, og far var Ole Andersen Mehus.-Bereth Maria døpt Dom.12.p.trinit.1767 i Nesna kirke, og far var Ole Pedersen Nordøen.Jeg skal senere prøve å finne giftermåleg mellom Bereth Martha og Jacob Pedersen eller Petersen Leth for kanskje å få en 100 %sikker avklaring, men jeg tror jo det er hun som ble døpt i 1764 her.Nå reiser jeg bort igjen den 01.06 og kommer ikke tilbake før 11.06, men etter den tid håper jeg å få gjort noe mer her. Jeg blir jo nysgjerrig selv også på det jeg finner om andres aner, og er spent på hva jeg finner videre.Hvis du har funnet ut noe mer Arne så får vi vel kanskje høre om det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det er ført en Peder Leth på innrulleringen 1769 under Utøen, men det står bare at han er gl(kanskje han var en gammel far fra 1765 og utover?). Det betyr iallefall at han kan ha vært gift flere ganger. Med en far som var 70 år da han døde i 1765 så kan jo ikke Peder være noe særlig over 50 år i 1769.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.