Gå til innhold
Arkivverket

[#38561] Lygraboka/Austrheimboka


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Hei!Synneva/e Nilsdtr.f.1850 Utluro i Lindås d. 1925 jf.Lygrab.s.284. Jeg har navnene på disse søsken: Thomas, Maria, Sigrid, men det skal være flere.Hun skal bl.a. ha en søster som heter Marta g.m. Hans Hanson Sylta f.på Austrheim (156/10).Noen som kan hjelpe meg her? Eventuelt noen som har disse bygdebøkene?Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fagerlie Nilsen

Hallo Wenche! Har du sett den Martha Nilsdatter som var gift med Hans Hansen på Ut-Sylte gård;Bø sokn,Manger? Klarer ikke å lage lenke til deg,men gå inn på 1865 tellingen for Manger,Hordaland.Søk etter gårder, byrjar på--Ut.Se side 2 nr.1024. Fant ellers mange personer på Sylte,da jeg søkte på gårdsnavn,som begynner på Syl.(Alle områder i Norge,gårdsnavn,1865). Har også bind 1 av Austrheim boken,kan se event.senere om jeg finner Hans Hanson der.Mvh Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

HeiGården Austrheim, nr. 156/10 kommer i bind 3 som blir utgitt sannsynligvis i November 2006. Det er kun bind 1 og 2 som er kommet ut så langt.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fagerlie Nilsen

Wenche! Har du forresten sett det fine oversiktsbildet fra Lygra(Utluro) på Lenke Tror jeg må ta meg en tur ut dit en gang! Hilsen Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Fra Bygdebok 2 Lindås, Lygre og Hundvin sogner:Utlygre bn.5 Nils Tomassen Ones 1808-1882 gm 1834 Synneve Johannesdtr. Lygre bn.5 1807-1866. Barn: Inga 1834-1862 Marta 1836- gift på Indre Sylte. Johannes 1838-1860 Marta 1840-1922 Sigrid 1841-1842 Sigrid 1843 etter 1865 Jakob 1845 død 3/4 år gml Tomas 1847 neste bruker Synneve 1850 gm 1877 Mikkel Eriksen Børilden 1844-1914.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei og GOD PÅSKE !Takk for hjelpen til dere alle.Det var et flott bilde over Lygra.Skjønner at jeg vil få svar på en del når den 3.boka fra Austrheim kommer ut til høsten.Der vil det stå om min nermeste familie,ja til og med om meg!Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.