Gå til innhold
Arkivverket

[#38569] Etterlysning etter mor til Ingeborg Hansdtr


Gjest Mette Linvolden
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Linvolden

Er det noen som har opplysninger om Ingeborg Hansdtr født 1798. Hennes far heter Hans Johansen. Ingeborg giftet seg 12.april 1828 med Gudbrand Larsen, og de fikk 2 barn. 1. Lars f 1830 2. Brede f 1832 Men jeg har ikke navnet på hennes mor ? Jeg kommer ikke lenger pga av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ingeborg og Guldbrand Larsen ble gift i Gran Oppland.Det finnes 1 Ingeborg 4 år på Berg i Vardal og 1 Ingeborg 2 år på Hågenstad i Lunner i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mette linvolden

ReidunIngeborg bor på Holterbakken det året hun gifter seg med Gudbrand. Ingeborg og Gudbrand gifter seg i gran prestegjeld. Ingeborg døde på øvre almseyet.mvh mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Kjenner du til om Ingeborg har noen søsken? Jeg finner en Ingeborg Hansdatter som er født 22/9 1798 og døpt dagen etter på i Dovre kirke (Arkivnett Oppland) [url="http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/ndetal.asp?PT=Dopte&Post=22302>Lenke , Det er vel den samme Ingeborg i 1801-tellingen i Lessøe kommune, Dovre sokn, her under gården Uleklev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mette linvolden

Nei, jeg vet ikke om Ingeborg hadde noe søsken. Jeg har bare funnet henne og faren ut i fra den hun gifte seg med. Men jeg kan se på faddere til barna hennes. Ja, det skal finnes noen bygdebøker Gran . Mvh Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden du bor på Gran er det jo ikke lange veien til Hadelandsmuseet. Har du vært der og sett etter opplysninger om dem ? Siden du har begges navn og vielsesdatoen skulle det ikke være vanskelig å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.