Gå til innhold
Arkivverket

[#38572] Anders Nilsen og Kirsti Fredriksdtr. Lærdal, S&Fj.


Gjest Arne Solås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Solås

Ifølge FS giftet Anders og Kirsti seg i Lærdal den 26. des. 1838. Jeg ser at de fikk to barn der før de flyttet til Bergen. Jeg vet ikke om Anders var født i Lærdal, men da sønnen Knud ble døpt der i 1848 ble han innført som inderst Anders Nilsen Berget, Lærdalsøyri. Kirsti skal være født i Lærdal ca. 1813.Jeg søker opplysninger om dette ekteparet, deres foreldre osv. Håper på at noen sitter med bygdebøkene og kan gjøre et oppslag.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Stokke

Iflg listene for S&F her på Digitalarkivet er Anders født 1802 i Lærdal/Bø iflg opplysningene gitt når han giftet seg. Kirst oppgitt til født 1810 Lærdal/Rikheim. Ligger jo mange databaser for S&F på DA. Lenke Mvh Halvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Takk skal du ha, Halvor. Jeg gremmes over at jeg ikke sjekket 'Vigde' i S&Fj., men etter først å ha funnet giftermålet på FS så ble det glemt. Trodde vel også at det ikke var mer å 'hente' på DA. Man lærer! Ha en riktig god påske!Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.