Gå til innhold
Arkivverket

[#38573] Lars Peter Jonassen f 1847 Sverige og Oline Martia Gulbrandsd. f 1853 Aamot.


Gjest Kari Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Hagen

Søker opplysninger om hvor Lars Peter kom fra i Sverige og foreldre. Bosatt Olsrud i 1900. Olines mor er: Ragnhild Pedersd f. 1827 i Aamot,gift med Knud Knudsen etter 1853,bosatt på Lysthougen i 1865, foreldre til henne? og hvem var Olines far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Takk for responsen. Jeg har selv funnet dem på disse folketellingene, men kommer ikke videre bakover. Det finnes mange Jonassen som kom fra Sverige, vanskelig å vite om noen av disse var i slekt med Lars Peter. Finner en Jonas Jonassen f.1822 i Maridalsveien i Kristiania 1865-tellingen, med kone Anne Knudsdatter fra Enebakk, han var også smed som Lars Peter. Kan dette være faren?Var Ragnhild Pedersdatter gift med en Gulbrand, eller fikk hun et uekte barn før hun gifter seg med Knud? Noen som vet hvem foreldrene til Ragnhild Pedersdatter f.1827 var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Hei! Jeg har funnet Olines opphav i kirkeboka for Åmot: Hun ble f. 18.08.1853, og foreldrene var Ungk. Gulbrand Hansen, Vigen (Gård lengst nord i Åmot på østsida av Glomma) og Pige Ragnil Pedersdatter, Nordre Øgle (Samme sted) Hvis du er interessert i etterkommere etter smeden Lars Peter Jonassen, så har jeg nok noen til deg. Men da må du sende e-postadressen din til olakaa krøll online punkt no.Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Kjempeflott. Da har jeg litt mer å jobbe på med Ragnhild og Gulbrand. Sanna Larsdatter var min oldemor, så alt om slekten er av interesse. På forhånd takk.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Hei Ola. Håper du fikk e-posten fra meg, har hatt litt krøll med dataen. I tilfelle ikke, min e-post adr. er: hagen-k alfakrøll online punkt no.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.