Gå til innhold
Arkivverket

[#38580] Ludvig Johnsen, f. 1884 i Drammen, til USA i mai 1903. Hvor ble det av ham?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med å finne hvor min oldefars bror, Ludvig Johnsen, gjorde av seg i USA. Ludvig ble født 10.12.1884 i Drammen og reiste til USA med 'Montebello' 1. mai 1903. Oppgav da 'Wisconsin' som reisemål.Ludvig holdt visstnok kontakt med noen av sine søsken, men de er døde for mange år siden og ingen nålevende slektninger husker noe eller har noe materiale som kan fortelle hvor han gjorde av seg.Jeg har forsøkt å finne ham i Ellis Island-registeret, uten å lykkes. Har derfor sterk mistanke om at han ikke inn over New York i det hele tatt.Er det noen med tilgang til folketellinga 1910 som kan hjelpe?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Det er ganske mange treff på Lud*** Johnson, men ein mogeleg(som også finnest i 1920, og 1930) han kom til USA 1902 gift med Carrie(i 1920 og 1930 står det Karen) som kom i 1907, gift 1. gong og har vore gift i 2 år, i 1920 står akkurat same opplysningane, men då er det kome tre barn også.I 1930 har dei fått to barn til. Barna heiter Ragnhild A 19 år Alice 17 Olav 15 og attpåklattane Caroline 5 og Ralph 1 år og 5 mnd.Her står det forresten at han kom til USA i 1904..I alle FT bur dei i Clockuet, Carlton Co. Minnesota.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Ludvig ankom Boston 14. mai 1903 med S/S 'Carpathia'. Skipet kom fra Liverpool. Han skulle til sin bror John Johnson, Ashland, Wisconsin.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 finner jeg i Wisconsin, Superior City en Lewis Johnson som er født i Norge 10 des 1884...Fotograferinga er utydelig, men det ser ut som hans nærmeste slektning kan være Oskar Hansen.....Kanskje andre enn meg er gode til å lese kortet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Kandidaten over finner jeg i 1920 i Superior. Han er innvandret 1903. Han er skilt. Hmmm spørs hvor ekskona og ungene er da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jon og Arne! Jeg tror sannelig dere fant ham! Navn, år for innvandring og fødselsdato (10.12.1884). Alt stemmer; t.o.m. navnet på broren han skulle til. Jeg har jo visst at en bror (Johannes, f.1878) også emigrerte, men han kom hjem igjen (trolig ca. 1910) og ingen har noen gang kunnet fortelle hvor han oppholdt seg.'Oscar Hansen' som nærmeste slektning klarer jeg imidlertid ikke å plassere i slekta til Ludvig, men det burde det være mulig å finne ut av.Men her har det jo kommet en masse å starte med.... hjertelig!Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.