Gå til innhold
Arkivverket

[#38596] Bernt Julius Nilsen


Gjest Merete Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Merete Johansen

Min tippoldefar Bernt Julius Nilen var født i Gjøteborg 1938.Jeg finner han i FK for 1875 i Kristiania,men finner han ikke før eller senere.har prøvd å lete i familysearch,men finner han ikke.er det noen som vet hvor jeg kan fortsette å lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er trolig invandringen hans til Østfold og Halden i 1859.Da var han 21 år gammel og skreddergesell, invandret fra Udevalla. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Johansen

Har sett at han var gift med Nilsine,men dette må være hans andre kone?hans sønn Carl Johan er min oldefar og han er født i 1865 i Fredrikshald. Er det noen plass jeg kan finne ut når bernt døde?og evt.om hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Johansen

14 år?det må jeg si,var det vanlig på den tiden,Pauline må da være min oldemor,døde hun tidlig mon tro?Mvh.Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hun må i alle fall være død før 1869, for da giftet Bernt/Bengt Julius seg på nytt. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og mens natta fortsatt er ung, her er ekteskapet mellom Paulines foreldre i 1846.LenkeJeg vil gjøre oppmerksom på at opplysningene fra FamilySearch bør kontrolleres. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Johansen

Tusen takk Rune for all info.spennende,men har du nå peiling på når Bernt døde?vet han var skreddermester men skulle gjerne visst mer,vanskelig når en ikke vet hvor en skal lete.Mvh Merete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Dersom Alf født i 1884 var deres siste barn, må man kunne anta at Bengt må ha dødd ikke mange årene etter.Om vi skal tro Nilsines alder i 1900 er tilnærmet riktig, skulle de kunne fått barn etter Alf, om da Bengt fortsatt hadde vært i live.Kommunale tellinger i Oslo kan muligens gi noen svar.Dersom man kan finne ut hvor familien bodde da Bengt døde, kan man i det minste finne vilke menighet de tilhørte. Men når det gjelder kilder for Oslo på den tiden må nok andre hjelpe til.Der har ikke jeg tilgang til stort annet enn det man finner her i Digitalarkivet.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet ikke hva som har skjedd med lenken til 1865 tellingen i innøegg nr. 9, men jeg prøver igjen.Her er Paulines foreldre, Fin Kristofersen og Johanne Magnusdtr.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.