Gå til innhold
Arkivverket

[#38599] Even Andersen (Evensen) f. 1890, brødkjører, bosted drøbak (ca 1913)


Gjest Stine Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stine Evensen

Lurer på om jeg kan få hjelp til å finne mine oldeforeldre og deres etterkommere. Min bestefar sa de ble funnet på trappa til den familien som oppfostret han. I dåpspapirene står det at hans far het Even andersen var født i 1890, var brødkjører og bodde i 1913 i Drøbak. Moren het Gina Gulbrandsen f. 1881 med bosted ukjent. Hun mener man å ha hørt dro til amerika, men dette vet vi ikke med sikkerhet. Er det på noen måte å finne ut noe av disse få opplysningene?? Ville satt utrolig stor pris på om noen kunne hjulpet meg med dette.. føler selv at dette er som å lete etter en nål i en høystakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Hei! Han het Enok Evensen og var født 28.03.1913 i Oslo, døpt 06.12.1914 i Askim og Konfirmert i Spydeberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Vil legge til at han ble funnet på trappa da han var bare tre uker gammel...så dåps- opplysningene og de opplysningene vi har senere er det jo fosterfamilien som har stått bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Er det noen som vet noe om dette der ute?? Hadde vært så moro og kunne finni ut noe om dette... Jeg er rimelig udreven på dette..har prøvd å lete litt i arkivene her og på nettet uten noe særlig hell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Fant en Even Andersen i arkivet 1900 som var bosatt i Vestby under Even Andersen/Karlsen som bodde på Smedsrud gård i Vestby og var født i aas, og ei Gina Guldbransen som var bosatt i Økernveien 3, og som jobbet på Christiania seildugsfabrikk og født i Christiania som kan passe med de opplysningene jeg har... hvordan kan jeg gå fram for å finne fødselsdatoene deres og eventuelt etterkommerne deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei jeg har også sett hun som jobbet på seilduksfabrikken, men kan du ikke legge ut en lenke? så blir det mye lettere for oss. Hvis du ikke klarer det kan du se her: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Er det noen som har mulighet til å hjelpe meg om det er noen mulighet etter å finne fødselsdatoene til mine oldeforeldrene og evnt. om de har noen etterkommere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Evensen

Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Evt. om det finnes noen som helst mulighet til noen slags lister over folk som arbeidet på christianias seildugsfabrikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.