Gå til innhold
Arkivverket

[#38603] Slekten Jønsberg i Romedal


Gjest Rolf Lindstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Lindstad

Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg kan lese om slekten på Jønsberg i Romedal ?Jeg har kommet frem til at jeg visstnok har en 8 oldemor som heter Maren Simensdatter Jønsberg gift med en Helge Arnesen Gile, men jeg har ingen kilder referanser da disse opplysningen kun er kommet frem gjennom DIS-treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg fant denne siden : Lenke, hvor de to er nevnt.Ellers er jo Jønsberg i dag en Landbruksskole, og det finnes sikkert mye historie om den.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Jønsberg finner du omtalt i Romedal bygdebok bind 1 sidene 193-216. Jeg kan i farten ikke se at Maren er nevnt der, men det er jo ikke alltid rett det som står i bygdebøkene.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Du skulle finne det meste av det du trenger her: 'Nye biter i et gammelt puslespill – Om kalipsinnløsere i Solør og slekten Colbjørnsens forbindelser til Arneberg, Vølsnes og Gile.' NST 36 (1998): 193-210.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.