Gå til innhold
Arkivverket

[#38605] Ingeborg Kristoffersdatter f. ca 1720 gift 10.7.1743 i Ullensaker m. Ole Røtnes


Gjest Odd Brede
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Brede

I Nes bygdebok II under gården Søndre Røtnes finner jeg Ole Kristoffersen (1721-69) gift med Ingeborg Kristoffersdatter (alder ikke oppgitt).Paret giftet seg 10.7.1743 i Ullensaker, og jeg regner derfor med at Ingeborg er fra Ullensaker. (Jeg finner henne ikke døpt i Nes i aktuelt tidsrom).Er det noen som kjenner til denne Ingeborg?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

I kirkeboka står det at hun er på Stanger i Ullensaker, og i bygdeboka for Ullensaker under Vestre Stanger, står det at Ingeborg Kristoffersdtr, f 1712, giftet seg med Ole Kr. Rotnes i Nes, (bind II s 169). Hennes foreldre er Kristoffer Hansen fra Sørum i Gjerdrum og Goro Gutormsdtr. Mvh Ruth Brumer Bratvold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Takk til Ruth for gode opplysninger. Ifølge bygdeboka for Ullensaker var Goro Guttormsdatter enke etter Niklas Klemetsen Holter. Kjenner noen til foreldrene hennes?Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Brumer Bratvold

Bare hyggelig. Jeg har anene noen generasjoner bakover. Hvilken email-adresse skal jeg sende det til?Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.